شناسه خبر : 1924

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی:

صندوق بیمه از مدیریت بحران مستقل شود/ بیمه محصولات کشاورزی از دغدغه های مهم کشاورزان

صندوق بیمه از مدیریت بحران مستقل شود/ بیمه محصولات کشاورزی از دغدغه های مهم کشاورزان

علی محمد شاعری، بیمه محصولات کشاورزی را از مسائل و دغدغه های مهم مردم برشمرد و گفت: باید صندوق بیمه از مدیریت بحران مستقل شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی محمد شاعری در جمع کشاورزان و تولیدکنندگان طیور شرق مازندران در کشتارگاه گلوگاه گفت: مادامی که صندوق بیمه مستقل از مدیریت بحران نشود، نمی توان به تعهدات بخش کشاورزی در قبال کشاورزان عمل کرد.

وی افزود: امروزه بیمه محصولات کشاورزی از دغدغه های مهم کشاورزان است و باید در این بخش فکر اساسی انجام شود تا کشاورزان از بیمه مناسب برخوردار شده و در صورت بروز خسارت به حق و حقوق خود برسند و حمایت بیمه ای انجام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در کنار کشاورزان و باغداران، تولیدکنندگان طیور هم با مشکلات عدیده روبرو هستند؛ یادآور شد: واردات دان طیور همچنان در انحصار افراد محدود باقی است و تولیدکننده متضرر می شود.

شاعری گفت: بازار تامین نهاده متلاطم است و تولیدکننده مجبور است تولیدات خود را با وزن کمتر روانه بازار کرده و با قیمت پایینی به فروش برساند.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان اکنون از قیمت تمام شده تولیدات، فروش مرغ، کمبود دان و خوراک مرغ گلایه دارند و تنظیم عرضه و تقاضا وظیفه حاکیمت است و اگر توازن ایجاد شود؛ مدیر موفقی خواهیم بود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ۱۳۰۰ میلیارد تومان جایزه صادراتی برای بخش کشاورزی در کنار صنعت و خدمات تصویب شد و بخش کشاورزی باید در حمایت تولیدکنندگان بخش خصوصی و ارائه این جازه صادراتی تلاش کند.

وی گفت: تفاوت قیمت تمام شده تولید داخلی با بازار هدف در خارج از کشور باید با جایزه های صادراتی تامین شود و مسائل ارزی نباید تولید داخلی را تحت الشعاع قرار دهد و نیازمند برنامه ریزی مناسب در این بخش و حمایت دولت از بخش خصوصی هستیم.

 

ارسال نظر