شناسه خبر : 19206

آغاز صادرات محصولات کاغذسازی قائمشهر به ترکمنستان

آغاز صادرات محصولات کاغذسازی قائمشهر به ترکمنستان

مدیرعامل شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) از ثبت رکورد فروش در ۶ ماه نخست امسال و آغاز صادرات محصولات این شرکت به کشور ترکمنستان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مهدی کاملی در گفتگو با روابط عمومی هلدینگ آتیه صبا گفت: در سالی که با نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مزین شده است، این شرکت هم‌راستا با منویات مقام معظم رهبری از همان ابتدای سال تولید و فروش محصولات بهداشتی خود را با جهشی بی‌سابقه آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به دوره شهریور ماه ۱۴۰۰، میزان فروش عملیاتی ۶ ماهه اول امسال شرکت ۲۷۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۴ درصد رشد داشته است و این درحالی است که سود عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳۰ درصد رشد داشته که این رشد با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور بدلیل تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا قابل توجه است.

وی افزود: موفقیت این مجموعه طی ۴ سال گذشته، تنها در سایه تلاش و همت مضاعف همکاران، حمایت های هلدینگ آتیه صبا و صندوق بازنشستگی کشوری به ثمر نشسته و این مسائل باعث شد تا بعد از توقف ۱۴ ساله فعالیت شرکت در دهه های ۸۰ و ۹۰ که منجر به زیان انباشته بالا شده بود، مجموعه دوباره در مسیر احیاء و رونق قرار بگیرد.

او یادآور شد: در شش ماهه اول امسال زیان سنوات سال قبل به طور کامل مستهلک و شرکت پس از ۲۰ سال به سود رسید.

کاملی همچنین از اولین صادرات شرکت صنایع کاغذ سازی قائم شهر در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ به اتحادیه کشورهای مستقل همسود یا CIS به مقصد ترکمنستان خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف ما کسب رکوردهای بیشتر در سودآوری است، خاطرنشان کرد: در این راستا ۲ برنامه طرح و توسعه پیش بینی شده است که شامل «تولید خمیر کاغذ از ضایعات کشاورزی» و «تولید کاغذ تیشو» است که با انجام این طرح های توسعه‌ای، بیش از ۱۵۰ شغل به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد و شرکت را به سمت خودکفایی سوق می دهد که نتیجه آن سود بیشتر برای صندوق بازنشستگی و به تبع آن بازنشستگان عزیز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر با اشاره به سیاست های راهبردی هلدینگ سرمایه گذاری آتیه صبا، گفت: بسترهای لازم جهت تحقق شعار امسال در شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر فراهم شده و امیدواریم با اتکاء به یاری پروردگار و حمایت سهامداران و تلاش همکاران مجموعه، شاهد جهش عظیم در تولید پایدار محصولات سلولزی بهداشتی و کاغذی و ثبت رکورد های جدید در تولید و فروش و همینطور صادرات باشیم.

گفتنی است شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) با سابقه ۵۰ ساله و بعنوان بخشی از زنجیره تامین اقلام سلولزی بهداشتی کشور و بزرگترین شرکت سلولزی استان مازندران، سال‌ها قطب اقتصادی و پیشرو در صنایع سلولزی بوده است.

این شرکت با به کارگیری امکانات و ماشین آلات روز دنیا و استفاده از دانش فنی نیروهای متخصص داخلی و تکیه بر اصل رقابت پذیری در عرصه های ملی و بین المللی در فضای کاملاً بهداشتی با دارا بودن آزمایشگاه کنترل کیفیت مجهز و براساس نیازهای بازار نسبت به ارتقاء، تنوع و توسعه محصولات اقدام نموده و توان تولید انواع دستمال کاغذی و لیوان کاغذی را دارد.

ارسال نظر