شناسه خبر : 19195

اختصاصی چابک آنلاین؛

تحول دیجیتال سرعت و کیفیت ارائه خدمات را بهبود می‌بخشد

تحول دیجیتال سرعت و کیفیت ارائه خدمات را بهبود می‌بخشد

یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران، اظهارداشت: سازمان‌های بیمه‌گر اگر می‌خواهند وارد حوزه تحول دیجیتال شده و موفقیتی کسب کنند باید بر روی توانمندسازی سرمایه انسانی خود سرمایه‌گذاری کنند و با آماده سازی زیرساخت‌ها و شرایط فنی، بتوانند به معنای واقعی از این تکنولوژی‌ها بهره‌مند شوند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، " فرشته امین" در سلسله وبینارهای تحول دیجیتال با محوریت سرمایه انسانی و تحول دیجیتال، درخصوص منافع بکارگیری تکنولوژی و فناوری‌های نوین در سازمان‌ها، گفت: در فضای رقابتی با بکارگیری تکنولوژی و فناوری‌های نوین، می‌توان سرعت و کیفیت ارائه خدمات را بهبود داد و تغییر و تحولات ویژه‌ای را در حوزه فرایندهای کاری و بخش‌های مختلف سازمان رقم زد.

وی، اذعان داشت که استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین باعث می‌شود که نتایج مورد نظر یک سازمان با سرعت بیشتر،کیفیت بهتر و هزینه کمترحاصل شود به شرط آنکه آن سازمان آمادگی لازم را داشته باشد و در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران،گفت: در سال 2021 تحقیقی برروی شرکت‌های بیمه آمریکایی در ارتباط با چالش‌های این صنعت درخصوص تحول دیجیتال در حوزه منابع انسانی انجام شد که پنج چالش به‌صورت خاص و خیلی ویژه‌تر از سوی آنهااعلام شد.

امین، ادامه داد:یکی از این چالش‌ها مساله پذیرش کارکنان و مقاومت آنها در مقابل تحول دیجیتال است، اینکه آیا وقتی بحث تحول دیجیتال مطرح می‌شود ، درک  مشترکی از تحول دیجیتال در آن سازمان وجوددارد که این مقاومت در بکارگیری تحول دیجیتال را کاهش دهد؟

وی، توضیح داد: در حقیقت باید رویکردی متعادل داشت تا کارکنان، سهامداران و مدیران، نفع مشترک ببرند تا بتوانند همراه تحول دیجیتال باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران، اظهارداشت:بنابراین ابتدا باید مفاهمه بین کارکنان ومدیران سطوح مختلف چه در صنعت بیمه و چه در سایر صنایع اتفاق بیافتد تا همه با یک درک مشترک با منافع آشنا شوند.

امین، ادامه داد: موضوع دوم این است که آیا این کارکنان می‌توانند از این شرایط استفاده کنند؟، بعنوان مثال تا پیش از این در سازمان‌ها فردی به اسم کارپرداز وجود داشت اما با تحول دیجیتال این بخش حذف شده و اتوماسیون اداری جایگزین آن می‌شود، بنابراین کارپرداز فردی است که شغل او در سازمان حذف می‌شود، درواقع بحث این است که یکسری مشاغل حذف شده‌اند آیا از قبل فکری برای توانمند سازی و توسعه کارکنان انجام شده است؟

وی،سومین نکته را سرعت تحول دیجیتال عنوان کرد و گفت: تحول دیجیتال یعنی یک سازمان چابک‌تر که مساله مفاهمه و توانمندسازی باید اثرخود را اینجا نشان دهد، یعنی آن کارشناس خسارتی که زمان وقوع خسارت برای کارشناسی می‌رفت و یک روند طولانی طی می‌کرد باید در کمترین زمان  و خیلی کوتاه‌تر ارزیابی خود را انجام دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران،اذعان داشت: نکته چهارم مساله تغییر ذائقه مشتریان است زیرا نیازهای مشتریان صنعت بیمه تغییر کرده و خدمات شخصی سازی شده می‌خواهند و در صنعت رقابتی مانند بیمه، کارکنان و سرمایه انسانی شرکت‌های بیمه باید بتوانند این خدمات را ارائه دهند.

امین،بیان کرد: نکته مهم دیگر نظارت‌ها است یعنی باتحول دیجیتال نظارت‌ها خاص‌تر می‌شود و استانداردهای نظارتی با بکارگیری این تکنولوژی‌ها ویژه‌تر خواهد شد.

ارسال نظر