معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان:

ضرورت اهتمام ویژه برای تحقق بیمه مسکن روستایی

ضرورت اهتمام ویژه برای تحقق بیمه مسکن روستایی

قدرت الله ابک گفت: مسوولان در محقق شدن راهبرد بیمه روستایی در زمینه مسکن اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت الله ابک یکشنبه در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در سالن جلسات استانداری افزود: باید هدفگذاری شود تا پایان امسال 20 درصد روستاهای این استان زیر چتر بیمه واحد مسکونی روستایی قرار بگیرند.
وی ادامه داد: پرداخت حق بیمه واحدهای مسکونی با هدف رهایی و جبران خسارت های ناشی از احتمال وقوع خطرات مانند سیل ، زلزله و آتش سوزی باید در روستاها به دلیل آسیب پذیر تر بودن در اولویت قرار بگیرد. 
وی با بیان این که هزینه بیمه هر واحد مسکونی روستایی در حدود 250 هزار ریال است، اظهار داشت : با توجه به این هزینه ناچیز متاسفانه استقبال از بیمه بسیار کم است.
ابک بر فرهنگ سازی با کمک رسانه و آگاهسازی روستاییان درباره فواید و مزایا بیمه واحدهای مسکونی تاکید و اضافه کرد : آمار حاکی از آن است عملکرد مسوولان برای توجیه مردم و به طور خاص روستاییان برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه روستایی در زمینه واحدهای مسکونی در حد انتظار نبوده است.
وی تصریح کرد : در زمان حاضر در این استان تنها سه روستای خیرآباد ، مومن آباد در سمنان و محمد آباد در میامی زیر پوشش بیمه قرار دارند.
استان سمنان از نظر جمعیت در کشور در رتبه بیست و نهم قرار دارد و ضریب نفوذ بیمه در استان 1.8 بوده و در بین استان ها از لحاظ ضریب نفوذ بیمه در جایگاه بیست و یکم قرار دارد که این جایگاه نسبت به استان هایی مانند خوزستان ، لرستان مناسب نیست.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 308 روستای بالای 20 خانوار و 257 دهیاری وجود دارد.

 

ارسال نظر