شناسه خبر : 19130

میزان خسارات به واحدهای مسکونی زلزله زده هرمزگان به ۳ هزار و ۵۰ واحد رسید

میزان خسارات به واحدهای مسکونی زلزله زده هرمزگان به ۳ هزار و ۵۰ واحد رسید

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افزایش میزان خسارات به واحدهای مسکونی زلزله زده استان هرمزگان به ۳ هزار و ۵۰ واحد بر اثر پس‌لرزه‌های متعدد خبر داد: آواربرداری و بازسازی واحدها با منابع داخلی بنیاد مسکن تا تصویب و تخصیص اعتبار از سوی دولت آغاز شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،  آماری جدید از خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی استان هرمزگان بر اثر زلزله با بزرگی ۶.۴ که ۲۳ آبان رخ داد و پس‌لرزه‌های متعدد آن ارایه کرد و  از افزایش میزان خسارات به واحدهای مسکونی استان، خبر داد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پیش‌تر ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در اثر زلزله هرمزگان آسیب دیدند، میزان خسارات وارده را بعد از وقوع پس‌لرزه‌های متعدد هرمزگان ۳ هزار و ۵۰ واحد برشمرد و گفت: با توجه به پس‌لرزه‌های متعدد، بخشی از واحدهای تعمیراتی نیز ۱۰۰ درصد تخریب شدند. تازه‌ترین ارزیابی‌ها حاکی است که ۲هزار و ۳۵۰ واحد به طور کامل تخریب شدند که باید احداث شوند و همچنین ۷۰۰ واحد تعمیراتی ارزیابی شدند که کار آواربرداری و بازسازی با اعتبارات داخلی بنیاد مسکن آغاز شده است.

جودی توضیح داد: به اندازه کافی میلگرد، سیمان و اسکلت از منابع داخلی بنیاد مسکن به مناطق زلزله‌زده ارسال شده و اولین فوندانسیون نیز در منطقه اجرا شد.

وی تصریح کرد: مردم زلزله‌زده هرمزگان معطل تصویب و تخصیص تسهیلات دولتی نمانده‌اند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از منابع داخلی بنیاد و حساب ۱۰۰ امام (ره) کار آواربرداری و بازسازی را آغاز کرده است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: در اولین جلسه هیات دولت، در خصوص اعتبارات مورد نیاز استان برای بازسازی و تعمیرات واحدهای زلزله‌زده تصمیم‌گیری می‌شود.

گفتنی است، پیشنهاد تسهیلات برای واحدهای احداثی در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان است که شامل ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره ساخت، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره لوازم‌خانگی و ۷۰ میلیون تومان بلاعوض (اسکان موقت و کمک معیشتی و...) است. همچنین، مقرر است تا برای واحدهای تعمیراتی نیز در مجموع ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارایه ‌شود که از این میزان، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض خواهد بود.

ارسال نظر