شناسه خبر : 19084

دکتر غلامرضا سلیمانی در نشست ویژه صندوق تامین خسارت‌های بدنی؛

تحمیل تکالیف غیرقانونی بر صندوق تامین خسارت های بدنی به زیان ذینفعان است

تحمیل تکالیف غیرقانونی بر صندوق تامین خسارت های بدنی به زیان ذینفعان است

صندوق تامین خسارت‌های بدنی از پشتوانه‌های جدی صنعت بیمه و حامی مطمئن زیان دیدگان حوادث فاقد مقصر به شمار می‌رود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در مراسم اعطای نمادین چک خسارت زیان‌دیدگان استان آذربایجان غربی سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: بخش مهمی از فرایند تحکیم امنیت کشور در گرو فعالیت سازنده صنعت بیمه و صندوق تامین خسارت‌های  بدنی است و خوشبختانه هم‌اکنون هیچ شهروندی به دلیل ناتوانی در پرداخت خسارات جرحی و فوتی در زندان به سر نمی‌برد.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به قانون مترقی تاسیس صندوق و ماموریت‌های مترتب بر آن تصریح کرد: منابع اصلی صندوق از محل شرکت های بیمه ای است و هرگونه سوء استفاده از آن و تحمیل تکالیف غیر مرتبط و هزینه های سربار غیرقابل قبول است چرا که این تکالیف غیر قانونی، میزان اثربخشی صندوق را تضعیف می کند.
دکتر سلیمانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران و ذینفعان صندوق تامین خسارت های بدنی، ضمن تشریح خدمات صورت گرفته در استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: مدیران ارشد صنعت بیمه در این سفر دو روزه از نزدیک با دغدغه ها و مسائل بیمه ای استان آشنا شدند و پس از این برنامه‌ریزی‌های گسترده برای رفع موانع و مشکلات آغاز خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه هدف خود و مقامات بلندپایه بیمه از سفر به این استان را واکاوی کاستی‌های بیمه‌ای اعلام کرد و گفت: تشکیل نشست‌های رودرو با مسئولان عالیرتبه استان از جمله استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، مدیران ارشد اقتصادی و فعالان صنعت بیمه قطعا آثار مثبتی را به همراه خواهد داشت.
وی از میزان ضریب نفوذ بیمه زندگی در استان ابراز رضایت کرد و گفت: رشد قابل قبول صدور بیمه‌های زندگی از آینده‌نگری و فرهنگ والای مردم شریف آذربایجان غربی حکایت دارد و باید راهبردهایی تعیین و پیگیری شود که این آمار همچنان روند افزایشی داشته باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از مدیران سطوح مختلف صندوق تامین خسارت‌های بدنی، ابراز امیدواری کرد بعد از استقرار شعب صندوق در تمامی استان‌های کشور برای تسهیل در امر پرداخت و پیشگیری از تردد شهروندان، زمینه پرداخت خسارت در شهرستان‌ها نیز فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث زیانده‌بودن رشته بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: باید از تمامی ابزارهای ممکن اعم از فنی، فرهنگی و مدیریتی استفاده کنیم تا ضریب خسارت کاهش یابد، چرا که در این صورت علاوه بر تقویت اقتصاد ملی، ضریب نفوذ بیمه در کشور نیز افزایش خواهد یافت.
سلیمانی با برشمردن مزایای متنوع صندوق تامین خسارت‌های بدنی، از پوشش ریسک‌هایی نظیر خطر ورشکستگی شرکت‌های بیمه توسط صندوق نیز سخن گفت و افزود: صندوق تامین خسارت‌های بدنی یک نهاد بین سازمانی است و بدون همراهی صمیمانه و همکاری همه‌جانبه مجموعه‌های قضایی، پلیس و نهادهای ذیربط نمی‌تواند ماموریت خود را به انجام برساند.
سکاندار صنعت بیمه با ابراز رضایت از فرایند پرداخت خسارت دیه توسط صندوق از پانصد روز به حداکثر پنجاه روز، تصریح کرد: با در نظر گرفتن این نکته که مخاطبان این صندوق از مشکل کمبود منابع و همچنین معضلات معیشتی رنج می‌برند باید بیش از پیش در روند پرداخت‌ها تسریع شود.
وی در پایان از تلاش پلیس به دلیل راه‌اندازی سامانه کروکی‌های الکترونیک قدردانی کرد و گفت: با دو ابزار فرهنگی و فنی می‌توان ضمن جهش در ضریب نفوذ بیمه از وقوع تخلفات و تقلبات بسیاری نیز جلوگیری کرد.
شایان ذکر است در پایان این نشست، چک خسارت تنی چند از زیان‌دیدگان توسط عالی‌ترین مقام صنعت بیمه، اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و تنی چند از مقامات کشوری و استانی اعطا شد.

ارسال نظر