شناسه خبر : 19031

هیچ خودرویی تا سقف ۳ میلیون تومان جریمه توقیف نخواهد شد

هیچ خودرویی تا سقف ۳ میلیون تومان جریمه توقیف نخواهد شد

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: به منظور رفاه هر چه بیشتر حال مردم، هیچ خودرویی تا سقف سه میلیون تومان جریمه توقیف نخواهد شد، اما از این مبلغ به بالا و در صورت مشاهده پلیس خودرو اعمال قانون می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ عین الله جهانی افزود: با توجه به شرایط یادشده مبنی بر افزایش سقف جریمه تا مبلغ سه میلیون تومان برای جلوگیری از توقیف خودرو، هر خودرویی اعم از پلاک شهرستان و غیره که دارای بیش از این مبلغ جریمه باشد توقیف و اعمال قانون خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این میزان جریمه خودروها برای توقیف یک میلیون تومان بود، اظهار داشت: اجرای این طرح تعداد رانندگان کمتری را متوجه خواهد شد و این افراد فرصت بیشتری برای پرداخت جرایم خود دارند.

خودرو

خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ جریمه خواهند شد

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی درخصوص نحوه تردد رانندگان در فصل زمستان در خارج از شهرها نیز گفت: با توجه به شرایط ناپایداری جوی به خصوص جاده های مناطق کوهستانی، خودروها باید مجهز به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ باشند و در غیر این صورت توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه ممکن است برای راننده ای این سوال پیش بیاید که مثلا در هوای آفتابی چه نیازی به زنجیر چرخ است که در پاسخ به این سوال باید گفت: بسیاری از رانندگان از شرایط جوی و جاده های مناطق کوهستانی مسیر تردد خبر نداشته و ممکن است پس از ورود به این مناطق هم خود و هم دیگران را دچار دردسر کنند که پلیس با درایت و مدیریت خود مانع آنان خواهد شد.

وی تصریح کرد: پلیس با توجه به مسئولیت و وظیفه خود می تواند در هر لحظه از رانندگان درخواست مشاهده تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ را کند که عدم وجود این تجهیزات سبب اعمال قانون توسط پلیس می شود.

سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه از رانندگان می خواهم با حفظ آرامش و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگانی یاری رسان پلیس در ارائه خدمات باشند، گفت: از رانندگان برون شهری می خواهم از هرگونه مسافرت غیر ضروری در جاده ها خودداری کنند.

ارسال نظر