شناسه خبر : 1901

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد ریال به بیمه سلامت بوشهر

اختصاص 1400 میلیارد ریال به بیمه سلامت بوشهر

پرویز رمضانی گفت: یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تامین هزینه‌های درمانی بیمه شدگان این استان اختصاص یافته که ۷۵ درصد آن به ارائه خدمات درمانی دولتی اختصاص دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پرویز رمضانی شنبه در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از مجموع 900میلیارد ریال آن معادل اعتبار تخصیصی به خدمات درمانی دولتی 660 میلیارد ریال آن مربوط به هزینه ارائه خدمات به بیمه شدگان در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر است.
وی اضافه کرد: مابقی اعتبار باقی مانده نیز معادل 500 میلیارد ریال مربوط به ارائه خدمات در مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر در قالب برنامه پزشک خانواده است و مابقی نیز مربوط به مراکز تشخیصی درمانی غیر دولتی از جمله داورخانه ها، پزشکان و مراکز پاراکلینیک است.
رمضانی گفت: 500 هزار نفر از جمعیت این استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که این تعداد بیمه شده 46.7 درصد جمعیت استان را شامل می‌ شود و 80 درصد آن مربوط به صندوق روستایی و همگانی برای ارائه خدمات رایگان به آنان است.
وی اضافه کرد: 11 درصد جمعیت استان بوشهر متقاضیان در روستاها هستند که به صورت رایگان زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی قرار دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با تاکید بر ارائه خدمات به بیمه شدگان گفت: در بخش سرپایی از جمله دارو پوشش بیمه به میزان 70 درصد و این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص تا سقف 90 درصد افزایش یافته است.
رمضانی با بیان اینکه 550 موسسه درمانی، دارویی و تشخیصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر هستند افزود: 18 بیمارستان، 66 مرکز بهداشتی درمانی، 96 داروخانه و بیش از 200 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص طرف قرار داد بیمه سلامت استان بوشهر است.
وی بیان کرد: برای روان سازی در امر صدور دفترچه بیمه 26 دفتر پیشخوان خدمات دولت در استان بوشهر این کار را برعهده دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهربا اشاره به اینکه این بیمه در سال گذشته، بیش از یکهزار و 570 میلیارد ریال برای درمان بیمه شدگان هزینه کرد افزود: هزینه بیمه سلامت از سال نخست اجرای طرح تحول سلامت تاکنون چهار برابر افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در شهرها و روستاهای استان بوشهر از جمله مهمترین اولویت این دانشگاه به شمار می رود.
سعید کشمیری افزود: در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت پروژه‌های مهم درمانی و بهداشتی در شهرها و روستاهای استان اجرایی و افتتاح شد و توانست بهداشت و درمان را در استان بوشهر متحول کند.
وی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام درمانی اظهارداشت: براساس تفاهم‌ نامه سه جانبه استانداری بوشهر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان انرژی اتمی، عملیات اجرایی اورژانس هسته ‌ای بوشهر اجرا و با بهره برداری از آن 100 تخت درمانی به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بوشهر افزوده می ‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اجرای بیمارستان 160 تختی بوشهر گفت: این پروژه در جوار بیمارستان خلیج فارس و اورژانس هسته‌ای در دست اجراست که با تکمیل آن، تحولی مهم در بخش درمان استان ایجاد می‌ شود.
کشمیری با اشاره به ایجاد مرکز رصد سلامت در عسلویه گفت: براساس برنامه ‌ریزی انجام شده برای بهبود ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و پایش مشکلات، مرکز رصد سلامت در عسلویه ایجاد می ‌شود.

 

ارسال نظر