شناسه خبر : 18946

اختصاصی چابک آنلاین؛

رتبه سوم فروش بیمه نامه در استان همدان مربوط به عمر و سرمایه گذاری است

رتبه سوم فروش بیمه نامه در استان همدان مربوط به  عمر و سرمایه گذاری است

دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه دراستان همدان، از برگزاری بزرگداشت صنعت بیمه در استان متبوع خود در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: در این بزرگداشت، مقامات ارشد استان،دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های بیمه ای حضور خواهند داشت.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "زانیار قربانی"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین،گفت:شعب 21 شرکت بیمه ای در استان همدان فعالیت می کنند و براساس سالنامه آماری، " استان همدان از نظر حق بیمه تولیدی جایگاه 17  کشور را به خود اختصاص داده  و در خسارت پرداختی هم جایگاه 20 ام را در بین استان‌های کشور دارد.

به گفته وی،سهم حق بیمه تولیدی استان همدان حدود 1.7 درصد از بازار بیمه کشور و سهم خسارت پرداختی هم حدود 1.3 درصد از بازار بیمه کشور را به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان همدان، بیان کرد: بیشترین پرتفوی استان همدان مربوط به شرکت های  بیمه ای همچون  دی با در اختیار داشتن 17.5 درصد از سهم بازار استان، بیمه ایران با 14.5 درصد سهم از بازار در رتبه دوم و پس از آن شرکت بیمه آسیا در رتبه سوم است.

قربانی، اذعان داشت که بیمه اجباری شخص ثالث اولین رتبه از نظر استقبال بیمه‌گذاران را  در استان همدان دارد و پس از آن بیمه‌نامه تکمیل درمان و عمر و سرمایه گذاری  در پله‌های بعدی قرار دارند.

وی، ادامه داد: در دو سه سال اخیر با توجه به حوادثی همچون زلزله کرمانشاه و سیل سال 98 در استان همدان، ضریب نفوذ بیمه در رشته بیمه آتش سوزی رشد یافته  و رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه دراستان همدان، افزود: از سوی دیگر با توافقی که بین شرکت‌های بیمه ای فعال در این استان انجام شده از روز صنعت بیمه (13 آذر) تا پایان سال تخفیفاتی را در رابطه با فروش بیمه نامه آتش سوزی وجود خواهد داشت تا استقبال خوبی در این زمینه به وجود آید.

وی، با بیان اینکه " استان همدان پتانسیل‌ خوبی را برای توسعه صنعت بیمه دارد"، گفت: شورای هماهنگی استان همدان و شورای عمومی مدیران صنعت بیمه سعی کردند تا تعاملات بیشتری را با مدیران این استان داشته باشند تا بیمه نامه‌ها در داخل استان صادر شود.

دبیرشورای هماهنگی شرکت‌های بیمه دراستان همدان، تصریح کرد: بیمه نامه‌های بخش صنعتی تعدادی از کارخانه‌های بزرگ در خارج از استان صادر می‌شود و سعی براین شده که بتوان این پرتفوهارا در استان متمرکز کرد.

قربانی، وجود تقلب و تخلف صنعت بیمه را یکی از موارد مورد پیگیری در استان همدان عنوان کرد و گفت: قرار براین است که از طریق سازمان پزشکی قانونی آمار و گزارشاتی ارائه شود و شرکت‌های بیمه به صورت موردی در بزرگداشت روز صنعت بیمه به این موضوع بپردازند.

ارسال نظر