شناسه خبر : 1893

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه با جذب کارورز

معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه با جذب کارورز

سهراب مختاری گفت: کارفرمایانی که پس از اتمام دوره کارورزی اقدام به جذب کارورز کنند تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سهراب مختاری گفت: بر این اساس، کارفرمایان د‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌وره کارورزی فارغ التحصیلان جذب شد‌‌‌‌‌‌ه که دوره کارورزی آنها بین چهار تا 6 ماه است، از پرد‌‌‌‌‌‌اخت حق بیمه معاف هستند ‌‌و بیمه آنها را دولت می پردازد.
او اظهار داشت: د‌‌‌‌‌‌ر طرح کارورزی، حقوق کارورزان توسط د‌‌‌‌‌‌ولت پرد‌‌‌‌‌‌اخت می شود بنابراین کارفرما از پرداخت حقوق به کارورزان نیز معاف است و طی دوره کارورزی هیچ حقوقی را پرد‌‌‌‌‌‌اخت نمی کند‌‌‌‌‌‌.
مختاری درباره شرایط جذب کارورز در واحدهای تولیدی گفت: کارفرمایان کارگاه هایی که حداقل 2 سال از صدور مجوز راه اندازی آنها گذشته باشد می توانند به ازای هر سه نفر شاغل بیمه شد‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌ر کارگاه خود یک کارورز‌‌ جذب کنند.
وی سهمیه فارس در طرح کارورزی را جذب هفت هزار و 560 فارغ التحصیل د‌‌‌‌‌‌انشگاهی دانست و ادامه داد: بیش از 18 هزار و 600 کارورز واجد‌‌‌‌‌‌ شرایط د‌‌‌‌‌‌ر سامانه ثبت نام کرد‌‌‌‌‌‌ه اند‌‌‌‌‌‌ که از این تعد‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌ با 730 کارورز قرارد‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌ منعقد‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌ه است.
مختاری، تعداد واحد‌‌‌‌‌‌های پذیرند‌‌‌‌‌‌ه کارورز د‌‌‌‌‌‌ر فارس را نیز یک هزار و 262 واحد اعلام و اضافه کرد: برای شرکت در طرح کارورزی فارغ التحصیلان مقطع کارد‌‌‌‌‌‌انی باید حداکثر 27 سال،‌ مقطع کارشناسی 30 سال و مقطع کارشناسی ارشد‌‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌‌کترا 37 سال سن داشته باشند و از زمان د‌‌‌‌‌‌ریافت مد‌‌‌‌‌‌رک تحصیلی شان نیز نباید کمتر از 6 ماه و بیش از سه سال گذشته باشد‌‌‌‌.
وی گفت: به کارورزان دارای مدرک فوق د‌‌‌‌‌‌یپلم 270 هزار تومان، کارورزان دارای مدرک کارشناسی 310 هزار تومان و کارورزان دارای مدارک کارشناسی ارشد‌‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌‌کترا 350 هزار تومان حقوق طی دوره کارورزی از سوی دولت پرداخت می شود.

 

ارسال نظر