شناسه خبر : 18919

۵۸ هزار نفر دارای بیمه ورزشی هستند

۵۸ هزار نفر دارای بیمه ورزشی هستند

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی گفت: فدراسیون امسال ۵۲ هزار نفر را آموزش داد که ۳۲ هزار نفر در بخش کوهنوردی و ۲۰ هزار نفر در بخش همگانی بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی امروز در مجمع عمومی سالیانه هیات کوهنوردی استان کردستان اظهار داشت: آموزش مهم‌ترین خواسته فدراسیون است و فدراسیون کمک‌های استانی خود را بر اساس سهم ۲۷ دهم درصد وزارت ورزش و جوانان به هیات‌های استانی اختصاص می‌دهد.

زارعی افزود: از ابتدای امسال دوره‌های آموزشی استان‌های کم برخوردار مانند سیستان و بلوچستان و ایلام را توسعه دادیم و کمک‌هایی برای ایجاد زیر ساخت در اختیارشان قرار می‌دهیم که کردستان هم مدنظر قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: دوره‌های آموزش مربیگری بر این اساس است که ۵۰ درصد متقاضیان باید از خود استان بوده و زیرساخت‌های آزمون در استان مهیا باشد.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی تاکید کرد: توجه به رشته‌هایی از جمله سنگ نوردی و برف و یخ که در استان دارای ظرفیت است را جز برنامه‌های فدراسیون قرار داده ایم.

زارعی با اشاره به اینکه هیات استان کردستان سومین هیات دارای ریس خانم در کشوراست، گفت: کوهنوردی استان کردستان سال پر تلاش و سختی را داشته و از توانایی بسیار بالایی برخوردار است.

او افزود: فدراسیون کوهنوردری در ۳۱ استان، ۳۰۰ هیات رسمی در شهرستان ها، ۱۲۰ هزار ورزشکار سازمان یافته، ۵۸ هزار نفر دارای بیمه ورزشی، ۸۰۰ باشگاه ورزشی داراد که فعالیت‌های کوهنوردی را در هفت رشته ورزشی و هفت مجموعه باشگاه انجام می‌دهند.

ریس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی ادامه داد: رویکرد فدراسیون براساس رویکرد وزارت ورزش و جوانان طراحی شده که اولویت با بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی و جهانی است.

زارعی یادآور شد: علاوه بر رقابت‌های قهرمانی طیف عمده فعالیت‌های این رشته در بحث ورزش همگانی، کوهپیمایی و کوهنوردی است که ۷۵ درصد ظرفیت فدراسیون مختص به این بخش‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در این مجمع گفت: استان کردستان گرچه از نظر امکانات و اعتبارات جز استان‌های محروم کشور است، اما از نظر نیروی انسانی و استعداد‌های درخشان و ظرفیت‌های طبیعی جز استان‌های برتر کشور است.

حامد جولایی با بیان اینکه مجمع‌های ورزشی نشان دادند برنامه‌های خاصی برای پیشبرد هیات‌ها ندارند، افزود: خانه تخصصی در اختیار هیت کوهنوردی داده می‌شود و قول خواهم داد بخش سنگ نوردی تجهیز شود.

او گفت: ۳۰۰ میلیون ریال در اختیار هییت قرار خواهیم دهم که با اختصاص ۱۰۰ میلیون ریال دیگر جمعا به ۴۰۰ میلیون ریال برسد.

رییس هیات کوهنوردی استان کردستان هم در این نشست گفت: کمیته‌های آموزش، صعود‌های ورزشی، استعدادیابی، کوهپیمایی، هیمالیانوردی، اسکای رانینگ، روابط عمومی و محیط زیست در هیات کوهنوردی استان فعال است.

شیوا زندی افزود: هیات کوهنوردی کردستان در کشور در رتبه بندی آموزش از سال ۹۸ و از رتبه ۲۷ به ۱۴ در سال جاری ارتقا یافته است.

او با بیان اینکه رتبه کوهپیمایی از ۳۱ و آخر به رتبه پنجم کشوری ارتقا پیدا کرده است اضافه کرد: تیم استعدادیابی هیات فعال است و از ۲ نفر از اعضای تیم برای پیوستن به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

زندی افزود: کمبود فضا و امکانات ورزشی داریم و امکانات فعلی هم فرسوده شده یا از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

ارسال نظر