شناسه خبر : 18918

۹ درصد بیمه‌شدگان کشور اصفهانی هستند

۹ درصد بیمه‌شدگان کشور اصفهانی هستند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: تعداد مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در استان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار است که در مقایسه با آمار کشور حدود هشت تا ۹ درصد بیمه‌شدگان کشوری از استان اصفهان هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن ریاضی مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در خصوص هدف‌گذاری طرح ۳۰۷۰، گفت: هدف‌گذاری بر این بوده که با اجرا شدن طرح ۳۰۷۰ در تأمین اجتماعی با ارائه دادن ۳۰ خدمت، کاهش ۷۰ درصدی مراجعه به مراکز را شاهد باشیم و البته جا افتادن این طرح نیاز به زمان دارد. طبق آمار و اطلاعات در دست در شرایط فعلی ۲۰ تا ۳۰ درصد هدف طرح ۳۰۷۰ تحقق پیدا کرده و در شعب کوچک تا ۵۰ درصد نیز اعلام شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین خدمات ارائه شده توسط سازمان تأمین اجتماعی، تصریح کرد: تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران خدماتی مشخص شده در قانون تأمین اجتماعی کشور ارائه می‌دهد که مهم‌ترین این خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی، خدمات درمانی، ایام بیماری، ایام بارداری، بیمه بیکاری، هزینه پروتز و اروتز، هزینه کفن و دفن و ازدواج است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان استان اصفهان در مقایسه با تعداد بیمه‌شدگان کشور، ادامه داد: تعداد مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در استان اصفهان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار است که در مقایسه با آمار کشور که ۱۴ میلیون است، حدود هشت تا ۹ درصد بیمه‌شدگان کشوری از استان اصفهان هستند.

وی افزود: از میان افراد بیمه شده استان حدود ۱۸ هزار نفر بیمه بیکاری می‌گیرند، میزان مبلغ بیمه بیکاری به منظور متفاوت بودن دستمزد افراد متفاوت است؛ در فرمول مستمری بیمه بیکاری ۵۵ درصد متوسط حقوق دستمزد ۹۰ روز آخر کارکرد افراد است و اگر فردی متأهل باشد تا چهار نفر، ۱۰ درصد حداقل حقوق آن سال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

ریاضی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز سازمان تأمین اجتماعی بودن سازمانی پایدار، چابک و سرآمد در ارائه خدمات به ذی‌نفعان است. افرادی وجود دارند که به طور خاص بیمه شده‌اند، اما این طور نیست که برای قشر یا افرادی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود؛ بیمه‌شدگان همگی با نرخ مشخص شده در قانون تأمین اجتماعی کشور سنجیده شده و برخی از بیمه‌شدگان که خواستار حمایت بودند، دولت حق بیمه سهم کارفرمای آن‌ها را بر عهده گرفته است؛ از لحاظ شرایط و نرخ برای آن‌ها تفاوتی ایجاد نخواهد شد.

ارسال نظر