شناسه خبر : 18886

باغداران و کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند

باغداران و کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، با بیان اینکه در مجموع نهاده‌های این فصل برای کشاورزان استان به‌طور ۱۰۰ درصد تامین ‌شده است، گفت: کشت پاییزه در استان تهران به ۳۱ هزار هکتار رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، محمدحسین تاجیک اظهار داشت: ما در تأمین کود مشکلی نداریم و بذر نیز به میزان کافی تامین شده‌است.

تاجیک ادامه داد: کلزاکاران استان امسال موفق به کشت حدود یکهزار و ۹۰۰ هکتار از این محصول شده‌اند که باتوجه به شرایط هوایی و سرد شدن هوا، کشت کلزای استان تهران به اتمام رسید.

وی افزود: هم اینک در ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان گندم آبی و دیم و در ۱۴ هکتار جو پاییزه کشت شده‌است که کشت این ۲ محصول  ادامه می یابد.

وی از صدور حواله الکترونیکی برای تحویل کودهای موردنیاز خبر داد و بیان داشت: تا امروز همه حواله‌ها به‌صورت الکترونیکی صادر شده و مشکلی در این حوزه نیست.

تاجیک از باغداران و کشاورزان خواست که بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند و هرچه زودتر نسبت به عقد قرارداد برای بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین بر مدیریت باغات تاکید کرد تا آسیبی به دست رنج کشاورزان نرسد.

تاجیک، تلاش در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار با بهره‌گیری از توان سازمان و بخش خصوصی، توجه به تولیدکنندگان خرد و کلان، برنامه‌ریزی دقیق جهت اجرای الگوی کشت متناسب با شرایط اقلیمی استان و نظارت مستمر بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی را از سیاست ها و برنامه ای این نهاد در پنج ماهه پیش رو اعلام کرد.

وی افزایش تولید در جهت خودکفایی و تولید محصولات اساسی کشاورزی مثل گندم، جو، کلزا و ذرت، افزایش میزان تولید گندم و محصولات اصلی و نزدیک شدن این ارقام به نمونه‌های استانی را از دیگر راهبردهای این نهاد برشمرد.​

ارسال نظر