شناسه خبر : 18795

طبق اعلام مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات؛

رشد ۸ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد ماه امسال

رشد ۸ درصدی بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد ماه امسال

تا پایان مرداد ماه سال جاری دو میلیون و ۲۸۵ هزار و ۳۰۹ نفر بازنشسته از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند که در مقایسه با شمار بازنشستگان در مرداد ۱۳۹۹ افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین از سازمان تامین اجتماعی، طبق اعلام مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات این سازمان، در مرداد ۱۳۹۹ تعداد بازنشستگان این سازمان ۲ میلیون و۱۱۴ هزار و ۳۷۸ نفر بوده است.

همچنین ۱۴۱ هزار و ۲۶ نفر از کارافتاده و ۹۸۵ هزار و ۹۲۴ مورد پرونده های فوت جزو پرونده های مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در مرداد سال جاری است که در مجموع پرونده های مستمری در این مدت به ۳ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۹۶۰ نفر می رسد.

طبق بررسی های مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در خصوص تعداد برقراری های بازنشستگی در پنج ماه منتهی به مرداد سال جاری، در فروردین امسال ۱۶ هزار و۳۳۸ نفر بازنشسته شده و در اردیبهشت ۲۳ هزار و ۴۴۹ نفر به بازنشستگان این سازمان افزوده شدند. در خرداد ۱۷ هزار و ۱۷۰ ، در تیر ۱۶ هزار و۲۷۲ مورد و در مرداد ۱۲ هزار و۴۲۵ مورد نیز حکم بازنشستگی صادر شده است.

همچنین از مجموع پرونده های مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در پایان مرداد ۵۲ درصد مربوط به بازنشستگان، ۴۴ درصد متعلق به بازماندگان و ۳ درصد مربوط به از کارافتادگان هستند.

در میان ادارات کل تامین اجتماعی کشور، ادارات کل اصفهان، شرق تهران، غرب تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی، مازندران، شهرستان های تهران، البرز، گیلان، کرمان و مرکزی بیشترین تعداد بازنشسته تحت پوشش را در مرداد سال جاری داشتند.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

ارسال نظر