شناسه خبر : 18773

خرید بیمه نامه توسط کشاورزان گیلانی ۱۰ درصد رشد کرد

خرید بیمه نامه توسط کشاورزان  گیلانی  10 درصد  رشد کرد

معاون خدمات بیمه‌ای بیمه کشاورزی گیلان گفت: ضروری است شاهد ارتقای استقبال گیلانیان از بیمه کشاورزی باشیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، پیمان عبدالهی‌فر در نشست بیمه کشاورزی با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه تولید کشاورزی یکی از پر مخاطره‌ترین فعالیت‌های اقتصادی است، گفت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از اهرم‌های توسعه کشاورزی و قوت قلب برای کشاورزان به شمار می‌رود.

وی افزود: بیمه محصولات کشاورزی با هدف استمرار تولید کشاورزی به خصوص در مناطقی از کشور که کشت محصولات استراتژیک رواج بیشتری دارد، مانند استان گیلان بسیار سودمند خواهد بود.

عبدالهی‌فر با بیان اینکه براساس خسارت‌های قهری که در طول دوره تولید می‌تواند بر محصول وارد شود تحت پوشش بیمه است به این صورت  قسمت عمده‌ای خسارت به کشاورز پرداخت خواهد شد، ادامه داد: کشاورز به این ترتیب می‌تواند با جبران خسارت به تولید محصول خود دامه خواهد دهد که این رسالت اصلی بیمه محصولات کشاورزی است.

معاون خدمات بیمه‌ای بیمه کشاورزی گیلان  افزود: بیمه محصولات کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی است و بیش از ۱۵۷ محصول را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در فصل بهار سرمای دیررس بهاره باعث سرمازدگی درختان و از بین رفتن درختان و گلهای آن می‌شود و در فصل تابستان در شالیزارهای برنج با باران های ناگهانی در زمان برداشت محصول رو به رو هستیم که می‌تواند درصد قابل توجهی از برنج های رسیده را از بین ببرد.

عبدالهی‌فر ادامه داد: در فصل پاییز وقوع باران های سیل آساو طوفان می‌تواند برخی از محصولات را از بین ببرد و در فصل زمستان زمستان پدیده برف می تواند بر پرتقال‌های روی درخت که در حال رشد هستند بنشیند و موجب شکستگی درختان و سرما زدگی میوه می شود.

معاون خدمات بیمه‌ای بیمه کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در زمینه دامی وجود یک بیماری موجود دام ممکن است که دام های دیگر هم به آن الوده شوند و در نتیجه موجب مرگ آنها شود، گفت: در برابر تمامی این اتفاقات یک کشاورز با دامدار نمی‌تواند کاری انجام دهد و نتیجه می گیریم که وجود بیمه محصولات کشاورزی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر در گیلان بهره بردار کشاورزی داریم، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۰ هزار نفر برای بیمه اقدام کرده‌اند.

عبدالهی‌فر یادآور شد: از ۷۰ هزار نفر بیمه شده امسال ۶۰ هزار نفر خسارت دیدند که بخشی از خسارتشان پرداخت شده و مابقی به محض نیز پرداخت خواهد شد.

معاون خدمات بیمه‌ای بیمه کشاورزی گیلان امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش رغبت کشاورزان برای بیمه بودیم و می توان گفت رشد ده درصدی در این خصوص داشتیم.

وی با تاکید بر ارتقای فرهنگ بیمه در بین کشاورزان گیلان افزود: کشاورزان باید بدانند که بیمه موجب افزایش سطح کیفیت زندگی می‌شود و هر چقدر تعداد بیمه شده‌ها افزایش یابد خدماتی که به بیمه‌شدگان باید ارایه شود، بیشتر خواهد شد.

عبدالهی‌فر از خبرنگاران خواست تا در ترویج فرهنگ بیمه تلاشی مضاعف داشته باشند و تصریح کرد: ۲۳۰ هزار کشاورز دیگر در استان باید برای بیمه خود اقدام کنند و انجام این کار موجب آسایش کشاورزان در زمان مواجه شدن با خسارت خواهد شد.

ارسال نظر