شناسه خبر : 18770

۱۳۸ هزار مددجو تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند

۱۳۸ هزار مددجو تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد گفت: در ۶ ماهه اول امسال، ۱۰۰ هزار خانوار از پوشش کمیته امداد خارج و ۲۰۰ هزار خانوار جدید مورد حمایت قرار گرفتند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سعید زارع‌زاده در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس که با حضور رئیس کمیته امداد و نمایندگان عضو کمیسیون برگزار شد، افزود: برنامه‌های اساسی کمیته امداد بر ۶ محور شناخت و رفع انواع محرومیت‌های مادی و معنوی نیازمندان، تبادل تجربه با مؤسسات خیریه، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان، فراهم آوردن امکانات لازم برای خوداتکایی خانواده‌های نیازمند و مساعدت‌های نقدی و غیرنقدی از قبیل تأمین مسکن، جهیزیه و ارائه وام قرض‌الحسنه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند، ۵۱ هزار دانشجو، ۸۱ هزار بیمار خاص و صعب العلاج، ۴۰۲ هزار نفر فرزندان ایتام و محسنین، یک میلیون و ۱۱۹ هزار زن سرپرست خانوار، ۶۰ هزار کودک زیر پنج سال و ۵۸ هزار مادر باردار از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول سال از طریق پالایش پرونده‌های مددجویان و توانمندسازی، تعداد ۱۰۰ هزار خانوار از تحت پوشش خارج و در مقابل ۲۰۰ هزار خانوار جدید مورد حمایت قرار گرفتند.

زارع‌زاده با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه توانمندسازی، یادآور شد: در ۷ ماه گذشته حدود ۹۴ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و ۷۱ هزار طرح خودکفایی اجرا شده است. همچنین ۱۳۸ هزار مددجو تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند و بیش از ۶۲ هزار مورد لوازم سرمایشی از جمله کولر آبی و گازی به مددجویان ارائه شده است.

وی از ارائه ۱۷ هزار مورد جهیزیه به نوعروسان از ابتدای سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار مورد جهیزیه جدید نیز در حال تأمین است و تا پایان سال به مددجویان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد با اشاره به رویکردهای جدید این نهاد تاکید کرد: این نهاد توسعه امداد الکترونیک هوشمند و کارآمد مبتنی بر ارائه خدمات حمایتی و توانمندساز بر بستر الکترونیک، مردمی شدن کمیته امداد از طریق ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری و پیاده‌سازی برنامه‌های چابک‌سازی از طریق برون‌سپاری خدمات و اصلاح ساختار سازمانی را در دستور کار دارد.

زارع‌زاده در پایان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال در سال ۱۴۰۱ باید ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم؛ همچنین بر اساس تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی، ساخت سالانه ۹۰ هزار واحد مسکن برای محرومان برعهده این نهاد گذاشته شده است؛ بنابراین از نمایندگان درخواست می‌کنیم در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح‌های توانمندسازی به ویژه در حوزه اشتغال و مسکن، همکاری لازم را انجام دهند.

ارسال نظر