شناسه خبر : 1877

کارشناس حوزه بیمه:

وضعیت امروز سازمان های بیمه‎گر اجتماعی محصول مداخلات غیر بیمه ای

وضعیت امروز سازمان های بیمه‎گر اجتماعی محصول مداخلات غیر بیمه ای

رضا وحیدی گفت: سازمان های بیمه‎گر اجتماعی با رنگ و مشی سیاسی وجود دارند که اموال و منابع آنها جزء اموال عمومی و حق الناس محسوب می شود در حالی که اینگونه نیست و دولت نمی تواند برای مقاصد سیاسی از آن بهره ببرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، رضا وحیدی گفت: امروزه سازمان‌های بیمه‎گر اجتماعی به جای اینکه سازمانی اجتماعی باشند بیشتر اقتصادی شده اند و این ویژگی حتی در مورد سازمان های بیمه‎گر اجتماعی که دولتی هم هستند و کل منابع مورد نیاز آن ها را دولت از محل مالیات ها و غیره تامین می‎کند نیز مصداق دارد.

وی ادامه داد: در حالیکه نقش سیاسی نیز بواسطه حمایت یک طرفه دولت نیز برای این نهادها ایجاد می شود باید از آن دور باشند.

این کارشناس حوزه بیمه گفت:امداد حوادث و امداد اجتماعی و همچنین کمک به تامین نیازهای حداقلی زندگی مردم و محاسبات بیمه ای باید به دور از رویکردهای سیاسی باشند.

وحیدی ادامه داد: این درحالی است که می بینیم سازمان های بیمه‎گر اجتماعی وجود دارند با رنگ و مشی سیاسی و اموال و منابع آنها جزء اموال عمومی و حق الناس محسوب می شود در حالی که نیست و دولت نمی تواند برای مقاصد سیاسی از آن بهره ببرد.

وی گفت: سازمانهای بیمه‎گر اجتماعی یک سازمان اقتصادی واجتماعی هستند و با اداره اقتصادی خود باید نقش اجتماعی خود را دریابند.

وحیدی افزود: متاسفانه رویکرد و نگاه یک سویه آن هم اغلب سیاسی یا صرفا اقتصادی یا صرفا اجتماعی به سازمانهای بیمه‎گر اجتماعی می شود و آنها را با آسیب ها و مشکلات زیادی مواجه کرده که عوارض و تبعات آن می تواند بین نسلی باشد.

این کارشناس بیمه وضعیت امروز سازمان های بیمه‎گر اجتماعی را محصول مداخلات غیر بیمه ای دهه های اخیر دانست.

 

ارسال نظر