افراد متخلف، مشکوک یا پر ریسک در سامانه ثبت تخلفات بارگزاری خواهند شد

افراد متخلف، مشکوک یا پر ریسک در سامانه ثبت تخلفات بارگزاری خواهند شد

رییس کارگروه شناسایی و مقابله با تقلب ها و کلاهبرداری های بیمه‌ای کشور با اشاره به حجم بالای پرداخت‌های غیر حق بیمه ای در صنعت بیمه کشور گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت‌های غیر حق بیمه‌ای در کشور پرداخت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر ترکاشوند شامگاه جمعه در نشست شورای هماهنگی بیمه‌های آذربایجان‌غربی افزود: اکثر این پرداخت‌های غیر حق در خسارت‌های آتش سوزی بر صنعت بیمه کشور تحمیل و آن را با چالش‌های اساسی رو به رو می‌کند.

وی با اعلام اینکه اقدامات پژوهشی در نحوه تشخیص تخلفات توسط پژوهشکده صنعت بیمه کشور آغاز و در اختیار کارگروه شناسایی و مقابله با تقبلات بیمه‌ای قرار گرفته است، بیان کرد: در بستر فناوری اطلاعات، مبارزه با فساد را در دستور کار داریم.

رییس کارگروه شناسایی و مقابله با تقلبات بیمه‌ای کشور از راه اندازی سامانه ثبت و اعلام تخلفات بیمه‌ای خبرداد و افزود: افراد متخلف، مشکوک یا پر ریسک در این سامانه بارگزاری خواهند شد.

وی همچنین راه اندازی سامانه جامع حوادث رانندگی را موثر در نظارت دانست و گفت: اطلاعات کامل بیمه‌های شخص ثالت در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است.

ترکاشوند گفت: طبق آخرین گزارشی که در اختیار ما قرار گرفته بود، متاسفانه وضعیت بیمه‌ها در مرزهای آذربایجان‌غربی وضعیت مناسبی نداشت که با تدابیر اتخاذ شده این مورد تا حد قابل توجهی رفع شد.

وی در این رابطه ادامه داد: صدور آنلاین بیمه در مناطق مرزی تا حد زیادی مشکلات مربوط به این حوزه در مرزهای  آذربایجان‌غربی با کشورهای همسایه را حل کرد.

وی افزود: اقدامات در این راستا به گونه‌ای بوده که باید قبل از پلیس گذرنامه و ورود به کشور، موضوع بیمه افرادی که قصد ورود به ایران دارند، مورد تایید واقع شود.

11

رییس شورای هماهنگی بیمه‌ها در جلسات شورای اداری استان‌ها حضور یابند

 دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه رییس شورای هماهنگی بیمه‌ها طی هماهنگی‌های لازم در جلسات شورای اداری استانداری‌ها حضور یابند، گفت: این حضور می‌تواند مشکلات بسیاری فی مابین دستگاه‌های اجرایی و بیمه‌ها را رفع کند.

محمد کریمی اظهار داشت: نامه نگاری‌های لازم در این راستا با استانداری‌های سراسر کشور انجام شده که اگر رییس شورای هماهنگی آذربایجان‌غربی هنوز در جلسات شورای اداری این استان اجازه حضور ندارد، می‌توان از طریق معاون اقتصادی استاندار یا مدیرکل اقتصاد و دارایی استان پیگیر آن بود.

12

صنعت بیمه وارد یک رقابت سالم شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رییس مرکز خدمات سرمایه ‎گذاری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در کنار بیمه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان هستیم، گفت: صنعت بیمه باید وارد یک چرخه رقابتی سالم شود.

داوود غفارپور با انتقاد از اینکه بانک اطلاعات جامعی در شورای هماهنگی بیمه‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: اینکه بیمه‌ها و اداره کل امور اقتصادی و دارایی ارتباط مناسبی ندارند، یک ایراد محسوب می‌شود.

وی همچنین با استقبال از ایده حضور رییس شورای هماهنگی بیمه‌ها در جلسات شورای اداری استانداری، افزود: پیگیر عضویت این حوزه در شورای اداری خواهیم بود چرا که معتقدیم می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات باشد.

 در این دیدار نماینده‌های بیمه در آذربایجان‌غربی به بیان نکته نظرات و مشکلات خود پرداختند.

رییس بیمه مرکزی به همراه هیات همراه امروز شنبه با امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان‌غربی دیدار خواهد کرد.

 وی با تاکید بر ضرورت تقویت شورای هماهنگی بیمه‌ در استان‌ها، بیان کرد: تقویت این شورا باید منجر به ایجاد هماهنگی از یک سو و افزایش رقابت از سوی دیگر شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران تقویت بخش خصوصی را لازمه توسعه دانست و افزود: حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار بیمه‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید خدمات متنوع شرکت‌های بیمه‌ای برای مردم شناسانده شود، گفت: در همین راستا سخنرانی مدیران شرکت‌های بیمه‌ای قبل از خطبه‌های نماز جمعه و در بین نمازگزاران می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

ارسال نظر