شناسه خبر : 18589

اختصاصی چابک آنلاین؛

ارتباط قوی بین شعب بیمه و بانک در پیشبرد اهداف هر دو حوزه موثر است

ارتباط قوی بین شعب بیمه و بانک در پیشبرد اهداف هر دو حوزه موثر است

یک عضو هیات عامل بانک تجارت، معتقد است که فرصت خوبی برای صنعت بیمه فراهم شده تا سریعتر خود را با نوآوری ها و تکنولوژی روز تطبیق دهد و در حرکت به سمت تحول دیجیتال، تسهیل گری در فرآیندها را برای مشتریان خود فراهم کند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "هیبت اله سمیع"، در گفت‌وگو با چابک آنلاین، صنعت بیمه را یکی از حلقه های زنجیره مالی دانست که فعالیت آن به صنعت بانکداری بسیار نزدیک است و گفت که در بسیاری از کشورهای دنیا این دوصنعت دریک محل با یکدیگر فعالیت می کنند.

وی، افزود: علاوه بر بیمه و بانک، کارگزاری، تامین مالی و تامین سرمایه ها هم یک زنجیره هستند که می توانند خدمات مالی را بطور کامل در یک محل برای مشتری فراهم کنند.

این عضو هیات عامل بانک تجارت، اذعان داشت: مشتریان تمایل ندارند که هریک از خدمات خود را در یک جا دریافت کنند بنابراین بهتر است که صنایع مذکور درکنار یکدیگر باشند و به همین روی بانکها معمولا به این سمت می روند که شرکت های بیمه را هم  در کنار خود داشته باشند.

سمیع، معتقد است که ارتباط قوی بین شعب شرکت های بیمه و شعب بانک ها و همچنین ارتباطات مدیریتی این دو صنعت با یکدیگر می‌تواند در پیش برد اهداف هر دو حوزه موثر باشد.

این عضو هیات عامل بانک تجارت، اظهار داشت: در صنعت بیمه فرصت بسیار خوبی برای شرکت ها فراهم شده تا سریعتر خود را با نوآوری ها و تکنولوژی روز تطبیق دهند.

سمیع، مهم ترین نگاه  را توجه جدی به  تحول دیجیتال خواند و تصریح کرد که تحول دیجیتال تنها بحث تکنولوژی نیست بلکه فرایند و تسهیل گری برای مشتریان است تا مشتری بتواند تمامی خدمات مورد نیاز خود را از طریق آنلاین، موبایل و از طریق اتصال به یک سایت دریافت کند، ضمن آنکه مشتری نباید سردرگم باشد و با یک فرایند خیلی ساده بتواند کار خود را انجام دهد.

سمیع، درخصوص وجود مزیت رقابتی در زمینه ارائه خدمات الکترونیک در بین بانک ها، گفت: مزیت رقابتی در بانک ها برای ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان درحال فراهم شدن است، یعنی بانک ها به صورت تخصصی کار را انجام داده و به یک حوزه مشتریان می پردازند که این فرصت ایجاد شده باعث خواهد شد تابانکها به مزیت های نسبی خود بیشتر پی برده و روی آنها کار کنند.

این عضو هیات عامل بانک تجارت،ادامه داد: شاید یک مقدار فضای رقابتی در زمینه ارائه خدمات الکترونیک در بین بانکها کاهش یابد و تمامی بانک ها درحوزه مشتریان و بازارهای هدف خود کار کنند که این امر به تخصصی تر شدن امور  و ارائه خدمات بیشتر به مشتریان کمک می کند.

ارسال نظر