شناسه خبر : 1853

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان:

طلب ۱۷۸ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی استان سمنان

طلب ۱۷۸ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی استان سمنان

محمد اخلاقی از طلب ۱۷۸ میلیارد تومانی این سازمان از نهادهای مختلف استان خبر داد و گفت: شرایط پرداخت طلب تأمین اجتماعی در استان تسهیل شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمد اخلاقی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمه‌ای کارگران معادن طزره دامغان به میزبانی فرمانداری این شهر ضمن بیان اینکه این سازمان ۱۷۸ میلیارد تومان از شرکت‌ها و کارخانه‌ها در بحث پرداخت حق بیمه طلب دارد، ابراز داشت: پرداخت بدهی سازمان‌ها و نهادهای مختلف می‌تواند به ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش این سازمان منجر شود لذا انتظار می‌رود این شرایط در استان سمنان تسهیل شود.

وی بابیان اینکه در کل کشور ۴۲ میلیون نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی را تشکیل می‌دهد، افزود: همکاری نمایندگان مجلس بر اجرای مصوبات بودجه برای سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند ارائه خدمات را به این تعداد از جامعه افزون‌تر کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه ۶۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، ابراز داشت: با توجه به جمعیت ۷۰۲ هزارنفری استان، از این تعداد ۴۸۶ هزار نفر بیمه‌شده و تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند که درواقع ۱۶۱ هزار نفر بیمه‌شده اصلی هستند.

اخلاقی بابیان اینکه ۳۴ هزار و ۹۰۰ نفر بازنشسته تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: بیش از ۱۶۱ هزار نفر از بیمه‌های کارگران ساختمانی، رانندگان، بیمه بیکاری، فرش‌بافی و غیره از خدمات تأمین اجتماعی استان بهره‌مند هستند.

وی افزود: خوشبختانه روند حذف دفترچه‌های کاغذی در درمانگاه‌های تأمین اجتماعی استان سمنان مطلوب است و امیدواریم با ادامه آن به‌تدریج شاهد الکترونیک شدن خدمات در بدنه دولت و کاهش انجام مراحل بروکراسی اداری باشیم.

 

ارسال نظر