اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های بیمه ای متناسب با نیازهای جامعه محصولات خود را بازتعریف نکرده‌اند

شرکت‌های بیمه ای متناسب با نیازهای جامعه محصولات خود را بازتعریف نکرده‌اند

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، معتقد است که شرکت‌های بیمه‌ای متناسب با وضعیت اقتصادی و نیازهای جدیدی که در بازار به وجود می‌آید، محصولات خود را بازتعریف نکرده‌اند

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "فرشید پورکاویان"، معتقد است که رشد حق بیمه تولیدی  سال گذشته صنعت بیمه  مربوط به افزایش ضریب نفوذ بیمه و یا افزایش تعداد بیمه‌نامه‌های صادره  به خصوص بیمه‌نامه‌های با اهمیت نیست و شاید تنها ده درصد رشد حق بیمه در سال 99 مربوط به افزایش ضریب نفوذ بیمه باشد اما از نظر تعداد بیمه‌نامه افزایش قابل ملاحظه‌ای وجود نداشته‌است.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی بیمه مرکزی حق بیمه تولیدی کشور در سال 99 نسبت به سال 98 با 37.8 درصد رشد روبرو بوده است.

وی،در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، اذعان داشت که اگر تنها افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت را در بخش خودرو درنظر بگیریم، درسال‌های اخیر با رشد 200 تا 300 درصدی قیمت خودروها روبرو بودیم که به دنبال آن باید افزایش در حق بیمه این بخش هم باشد.

پورکاویان، ادامه داد:ممکن است در بیمه‌ نامه  شخص ثالث افزایش حق بیمه‌ای خارج از استاندارد وجود داشته اما به طور یقین از نظر تعداد و تاثیر ضریب نفوذ بیمه نتیجه مثبتی به وجود نیامده که یعنی افزایش حق بیمه در سال 99 بیشتر مربوط به بخش نوسانات قیمت بوده تا عملکرد واقعی شرکت‌های بیمه‌ای.!

وی، اذعان داشت که درسالهای اخیر چه از نظر ایجاد شرکت‌های جدید بیمه‌ای یا گسترش شبکه فروش شرکت‌های بیمه و چه در استفاده از ابزارهای مختلف، به نظر می‌رسد که شرکت های بیمه تلاشی نمی کنند اما مهمترین عامل، وضعیت اقتصادی و افزایش قیمت‌ها بوده است.

این کارشناس صنعت بیمه، گفت:هنگامی که قیمت ‌ها افزایش پیدا می‌کند، مردم رغبت کمتری برای خرید بیمه‌نامه پیدا می‌کنند، بنابراین شاید عملکرد شرکت‌های بیمه به‌طور مستقیم در کاهش ضریب نفوذ بیمه تاثیری نداشته باشد اما عوامل اقتصادی می‌تواند در میزان ضریب نفوذ بیمه موثر باشد.

پورکاویان، گفت:در فاصله یکسال بین سال 98 تا 99 شرکت‌های بیمه تنها از همان بیمه‌نامه‌های کلاسیکی استفاده کرده‌اند که بوده یعنی همان خطرات اصلی و تبعی که تعریف شده بود.

وی، تاکید کرد که شرکت‌های بیمه‌ای باید تحرکاتی انجام می‌دادند تا بازارهای جدید را بدست بیاورند و یا پوشش‌هایی ارائه می‌کردند که مشتریان بتوانند راحت‌تر بیمه‌نامه تهیه کنند تا به این وسیله با افزایش فروش و درآمد روبرو می‌شدند.

پورکاویان، افزود:شرکت‌های بیمه در موارد مذکور کم کاری کردند و متناسب با وضعیت اقتصادی و نیازهای جدیدی که در بازار به وجود می‌آید محصولات خود را بازتعریف نکردند تا بتوانند در این وضعیت فروش بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر