شناسه خبر : 18439

از رتبه سوم در صنعت بیمه تا شفاف‌ترین شرکت بیمه‌گری بورسی

از رتبه سوم در صنعت بیمه تا شفاف‌ترین شرکت بیمه‌گری بورسی

شرکت بیمه کارآفرین از جمله شرکت های بیمه گری است که در سال‌های اخیر با داشتن رویکردی متفاوت در فضای کسب و کار خود، فضای مناسبی را رقم زده و توانسته به یکی از سه شرکت برتر در برخی از حوزه ها از جمله کمترین نسبت خسارت دست پیدا کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه کار افرین، شرکت بیمه کارآفرین از جمله شرکت های بیمه گری است که در سال‌های اخیر با داشتن رویکردی متفاوت در فضای کسب و کار خود، فضای مناسبی را رقم زده و توانسته به یکی از سه شرکت برتر در برخی از حوزه ها از جمله کمترین نسبت خسارت دست پیدا کند.
شرکت بیمه کارآفرین با توجه به چشم انداز و اهداف خود مبنی بر افزایش سهم از بازار و ترکیب پوتفوی و با تکیه بر اصول بیمه گری و همچنین انسجام و کار گروهی؛ برنامه ریزی؛ تخصص؛ آموزش و تمرکز بر اولویت ها توانست برای نهمین سال متوالی؛ سطح توانگری یک را رقم بزند. علاوه بر آن ، این شرکت یکی از شفاف ترین شرکت های بورسی نیز بوده و در تمامی موارد به اطلاع رسانی که یکی از اصول اولیه بنگاه اقتصادی و بر ماده از قوانین حاکمیت شرکتی است، اقدام کرده است.
سومین شرکت بیمه با کمترین نسبت خسارت
نسبت خسارت 40 درصدی شرکت بیمه کارآفرین سبب شده تا این شرکت در بین تمامی شرکت های بیمه گری اعم از خصوصی و دولتی و بورسی، سومین رتبه را کسب کرده و خوش بدرخشد.
نسبت 40 درصدی در صورت در سال 99 رقم خورده است که در آخرین گزارش مالی منتشره شده شرکت بیمه کارآفرین این نسبت مجددا کاهش یافته و به 30 درصد رسیده است.

123

 شفاف ترین شرکت بیمه
شرکت بیمه کارآفرین از جمله اولین شرکت های بیمه گری است که در جهت شفاف سازی اقدام به انتشار دارایی خود کرده و لیست املاک خود را به اطلاع عموم رسانده است.
شرکت بیمه کارافرین در راستای شفاف سازی شرکت های بورسی و غیر بورسی، 69 فقره از املاک خود را منتشر کرده است.
این دارایی های اعلام شده حدود 10 هزار میلیارد ریال ارزش داشته و حدود 63 هزار مترمربع ملک را شامل می شود.
نکته ای که در لیست املاک شرکت بیمه کارافرین جلب توجه می کند، موضوع تشریح وضعیت وثیقه و تشریح پرونده های حقوقی است چرا که هیچ کدام از املاک شرکت بیمه کارآفرین نه در وثیقه قرار دارند و نه پرونده حقوقی دارند و شرکت بیمه کارآفرین تا اینجای کار تنها شرکتی است که هیچ کدام از املاک دارای مشکل حقوقی و وثیقه ای نیستند.
سطح و نسبت توانگری بالا
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره 69) و براساس صورت های مالی مصوب سال 99 ، توانگری مالی سال 1400 بیمه کارآفرین را (سطح یک) معادل 262 درصد تأیید و اعلام کرد. سطح یک در صنعت بیمه به معنی امنیت بالای شرکت در پذیرش رییسک و اعتماد سرمایه گذاران به این شرکت است.

 
لیلا فریادرس
ارسال نظر