شناسه خبر : 18419

اختصاصی چابک آنلاین؛

الزام شرکت ها به طراحی محصولات جدید از وظایف بیمه مرکزی نیست

الزام شرکت ها به طراحی محصولات جدید از وظایف بیمه مرکزی نیست

یک کارشناس صنعت بیمه، اظهارکرد: اگر هرسازمانی، شرکتی را مکلف و ملزم به انجام کاری کند باید ضمانت اجرایی آن را هم تعریف کند واگر این وظیفه در قانون برای آن سازمان تعریف نشده باشد، هرگونه پیشنهاد و طرح موضوعی از باب الزام، جای تامل دارد.!

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "علی حبیب محمدی"درگفت وگو با چابک‌‌آنلاین،با بیان اینکه سهامداران شرکت‌های بیمه‌ای باید برای انتفاع از بازار، طرح های جدید ارائه دهند، افزود: بیمه مرکزی در این زمینه نقشی ندارد که بتواند چنین الزامی را بگذارد واین وظیفه درتعاریف قانونی آن نیز پیش بینی نشده است.

خردادماه سالجاری  رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که شعار “هرسال، هر شرکت بیمه یک بیمه جدید” جهش قابل قبولی را در صنعت بیمه به دنبال داشته و امیدواریم تمامی شرکت‌های بیمه برای تحقق این شعار، تحرک بیشتری از خود نشان بدهند تا حداقل ۳۷ طرح بیمه ای در سال ۱۴۰۰ به مرحله اجرا برسد.

به گفته حبیب محمدی ،این هدفگذاری در جایگاه رییس کل بیمه مرکزی درست نیست وبیمه مرکزی جایگاهی نظارتی دارد که برای احقاق حقوق بیمه گذاران و  بیمه گران تاسیس شده است.

این کارشناس صنعت بیمه، تصریح کرد: آن چیزی که بیمه گذاران را دردنیا به خرید محصولات بیمه‌ای ترغیب می‌کند خدمات شرکت‌های بیمه‌ای است نه خود محصول بیمه و ارائه خدمات در امور بیمه گری بسیار مهم است، بیمه گران در اروپا در دو نقطه به حمایت بیمه گذاران می‌آیند که بسیارمهم است.

مدیر عامل اسبق شرکت بیمه تعاون، با بیان اینکه نقش مدیریت ریسک برای بیمه گذاران بسیار مهم است، ادامه داد: کارشناسان حرفه‌‌ای صنعت بیمه دراروپا گزارش هایی برای بیمه گذاران تدوین می‌کنند تا بیمه گذار از وقوع خسارت جلوگیری کند که کاری بسیار ارزشمند است

وی خاطرنشان کرد که بیمه گر تحت چارچوب مدیریت ریسک خود نکات کلیدی را برای بیمه گذار مشخص می‌کند یعنی اینکه از اول ارائه خدمات درکنار بیمه گذار است و در مرحله دوم که هنگام وقوع خسارت است، بیمه گذاراصلا به دنبال خسارت نمی‌آید و نماینده بیمه درمحل حادثه حضورمی‌یابد.

این کارشناس صنعت بیمه، گفت: کارشناسان بیمه در ایران بازدید اولیه ندارند و اگرهم داشته باشند بسیارناقص است و درهنگام پرداخت خسارت هم بعد از گذشت چند ماه به اوراق و اسنادی اشاره می‌کنند که ارائه آن برای بیمه گذار بسیارسخت است،به همین جهت نگاه برخی از مردم به صنعت بیمه نامطمئن است.

حبیب محمدی، اذعان داشت که آن چارچوبی که نیاز به بازنگری دارد محصول بیمه ای نیست بلکه نوع ارائه خدمات بیمه ای است و نکته مهم دربیمه داری این است که صنعت بیمه به فکر ارائه خدمات به شیوه نوین و بهتری باشد.

وی، معتقد است که محصولات بیمه‌ای درسه دسته، اشخاص، اموال و مسئولیت طبقه بندی می‌شوند و خیلی مهم نیست که ادغام شوند یا انفرادی به فروش برسند زیرا آنچه مهم که است خدماتی است که ارائه می‌شود، به عبارتی، این محصول را با چه دانشی می فروشند و درزمان خسارت چگونه از بیمه گذاران پشتیبانی کرده و آنها را همراهی می‌کنند.

این کارشناس صنعت بیمه ضمن بیان اینکه با بهبود ارائه خدمات ضریب نفوذ بیمه افزایش خواهد یافت، گفت: معنای بیمه با خدمات بهتربسیارشیرین‌ترمی‌شود.

حبیب محمدی، اظهارکرد: کمیته فنی بیمه مرکزی که شرایط عمومی بیمه نامه‌ها را آنالیز می‌کند و به شرکت‌ها ارائه می‌دهد می‌تواند طرح‌های جدید استخراج کند و به شرکت‌ها ارائه دهد زیرا این کمیته همیشه شرایط عمومی بیمه نامه‌ها را تهیه کرده و نرخ را بدست می‌آورد، پس می‌تواند طرح‌های نوین بیمه‌ای هم درآورده و به شرکت‌ها ابلاغ کند اما بازهم نمی‌تواند شرکتی را الزام به فروش کند.

ارسال نظر