شناسه خبر : 18383

آمار فوتی تصادفات رانندگی هشت درصد افزایش یافت

آمار فوتی تصادفات رانندگی هشت درصد افزایش یافت

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: آمار فوتی تصادفات رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ ایرج حسین‌پور افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش سفر و رفت و آمد افراد در ۶ ماهه نخست پارسال، آمار فوتی تصادفات نسبت به مدت  مشابه ۳۱ درصد کاهش داشت، اما این تعداد در نیمه نخست امسال افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار قربانیان و مجروحان تصادفات رانندگی در استان عابران پیاده به خصوص افراد سالمند و کودکان و موتورسیکلت‌سواران هستند، گفت: در فصل بهار و تابستان بیشترین قربانیان و مجروحان موتورسیکلت‌سواران و در فصل پاییز و زمستان به دلیل شرایط جوی و کم شدن استفاده از موتورسیکلت، بیشترین قربانیان و مجروحان تصادفات دورن شهری عابران پیاده هستند.

حسین‌پور اظهارداشت: سه نقطه در مرکز استان به خصوص در کمربندی‌های رینگ بیرونی، کمربندی ۱۵ خرداد و کمربندی شمال ،بیشترین تعداد تصادفات ثبت شده است که علاوه بر خطای انسانی، نقص راه و کمبود تابلو یا فقر تابلو علایم از مهمترین عوامل  بروز تصادفات درون شهری است.

وی با اشاره بر اینکه در ۶ ماهه نخست امسال بیش از سه هزار تصادف جرحی، فوتی، خسارتی در استان به سامانه ۱۱۰ گزارش شد، افزود: درصدی از این آمار منجر به رضایت در صحنه شده و تنها درصد کم منجر به شکایت در مراجع قضایی و یا دریافت خسارت بیمه‌ای شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین مشکل در تصادفات درون شهری به علت توجه نداشتن به جلو است و بیشترین تصادفات در بلوارها رخ می‌دهد.

چهارمحال وبختیاری با دارا بودن یک درصد مساحت کشور، ۱.۸ درصد کامیون ، ۱.۲درصد کل خودروها و ۱.۴ درصد ناوگان مسافربری کشور را در اختیار دارد و دو سوم ترافیک و تصادفات چهارمحال و بختیاری در مرکز استان است.

ارسال نظر