تنها ۱۴ درصد از نسخه‌های درمانی در آذربایجان‌‍‌غربی، کاغذی است

تنها ۱۴ درصد از نسخه‌های درمانی در آذربایجان‌‍‌غربی، کاغذی است

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ۸۶ درصد نسخه‌های درمانی مراکز پزشکی این استان شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز رادیولوژی به صورت الکترونیک است

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریده جعفری  مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۸۶ درصد نسخه‌های درمانی مراکز پزشکی این استان شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز رادیولوژی به صورت الکترونیک است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۵۰۰ مرکز شامل داروخانه، آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری و ۶۰۰ مورد مطب طرف قرارداد بیمه سلامت در آذربایجان‌غربی از طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: حدود یک‌هزار و ۳۰۰ موسسه تشخیصی و درمانی خصوصی، خیریه، دولتی دانشگاهی و غیردانشگاهی در آذربایجان‌غربی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که باقی مراکز نیز می‌توانند با تامین امکانات سخت‌افزاری به طرح نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تشکیل پرونده الکترونیکی و حفظ سوابق درمانی برای بیمه شدگان، رفع مشکل مخدوش و ناخوانا بودن نسخ، دسترسی بیمه‌های تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک و عدم نیاز به ارسال مستندات کاغذی برای بیمه‌های تکمیلی، جلوگیری از خطا‌های نسخه پیچی در داروخانه‌ها و کنترل مصرف بی رویه دارو از دیگر مزایای نسخه نویسی الکترونیک است.

جعفری اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان غربی در قالب پنج صندوق شامل روستاییان، بیمه سلامت همگانی، کارمندان ادارات و نهاد‌های دولتی، صندوق بیمه ایرانیان و سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

ارسال نظر