شناسه خبر : 18329

تعلیق پروانه اشتغال بکار ۵۵ نفر از اعضای نظام مهندسی

تعلیق پروانه اشتغال بکار ۵۵ نفر از اعضای نظام مهندسی

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: پروانه اشتغال بکار ۵۵ نفر از اعضای نظام مهندسی ساختمان که داوطلب انتخابات نهمین دوره بودند به دلیل نقض قوانین و مقررات با حکم وزیر راه و شهرسازی تعلیق شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت راه وشهر سازی؛ عبدی قهرودی، درباره دلایل تعلیق ۵۵ نفر از اعضای هیات‌مدیره سازمان نظام استان‌ها افزود: سایر تخلفات اعضای نظام در شورای انتظامی پیگیری می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه تعلیق‌هایی که انجام گرفت صرفا به دلیل نقض ضوابط و بخشنامه‌های وزارتی بوده و تخلف از بخشنامه‌های وزارتخانه، پیگیری می‌شود، افزود: وزارتخانه به واسطه قانون و نظارت عالیه بر انتخابات و فرآیند برگزاری قانونی آن، اقدام به تعلیق برخی از اعضا‌های سازمان‌های نظام مهندسی کرد که صرفا ناقض بخشنامه‌های وزارت راه و شهرسازی بود و این‌ها دلیلی بر فساد مالی افراد تعلیق شده نبوده و نیست.
عبدی‌قهرودی افزود: بند ج ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی به صراحت اعلام کرده است که نقض و یا عدم توجه به بخشنامه‌های وزارتخانه از مواردی است که وزیر راه می‌تواند چنانچه نقض قانونی در این باره انجام شود نسبت به تعلیق پروانه اشخاص، اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه رسیدگی به سایر تخلفات نیز در مراجع قضایی دنبال خواهد شد، گفت: در خصوص دیگر تخلفات در این دوره توسط اعضای هیئت‌مدیره‌ها، وزیر سابق راه و شهرسازی، ادارات کل راه و شهرسازی را مکلف کرده بودند تا متخلفان را به شورای انتظامی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان اعلام کنند که آن کار نیز انجام و نتیجه اعلام خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت:همه تخلفات در شورای انتظامی رسیدگی می‌شود.
ارسال نظر