شناسه خبر : 18322

طلب ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی خراسان رضوی از سازمان‌های عمومی

طلب ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی خراسان رضوی از سازمان‌های عمومی

سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی از سازمان‌های عمومی و غیر دولتی بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سازمان‌های عمومی و غیر دولتی طلبکار است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی در سفر به تایباد گفت :  استان خراسان 

رضوی ۹۱۷ هزار و ۶۴۷ بیمه شده اصلی دارد که با افراد تحت پوشش و تبعی خود این رقم به ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر می‌رسد.

محسن نظام خیرآبادی افزود:هم اکنون ۴۶ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش برنامه‌های حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
 
وی گفت:افزون بر ۶۷ درصد جمعیت شهری در استان خراسان رضوی تحت پوشش بیمه‌های مختلف تامین اجتماعی قرار دارند ؛ و افراد بیمه شده این سازمان از ۴۶ خدمت بهره می‌برند.
 
نظام افزود: این سازمان در استان خراسان رضوی ۲۶۳ هزار مستمری بگیر دارد و ماهیانه ۷۵۰ میلیارد تومان حقوق، مستمری و تعهدات کوتاه مدت توسط این سازمان در استان پرداخت می‌شود.
 
وی به ارائه خدمات غیر حضوری برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در طرح غیر حضوری ۳۰۷۰، ۳۰ خدمت اصلی این سازمان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و همزمان با شیوع بیماری کووید ۱۹، مراجعه حضوری به تمامی شعبه سازمان تامین اجتماعی در سال کاهش یافته است.
 
وی اضافه کرد : در حال حاضر ۸۲ هزار و ۷۰۰ کارگاه در سطح استان خراسان رضوی فعال است و هم اکنون ۱۵ هزار و ۵۵۷ نفر در سطح استان خراسان رضوی ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.
 
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی به جایگاه بیمه‌ای استان خراسان رضوی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: استان خراسان رضوی بعد از تهران و اصفهان رتبه سوم خدمات بیمه‌ای را از آن خود کرده است.
 
نظام افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، شمار بیمه شدگان استان خراسان رضوی سه درصد افزایش یافته و تعداد مقرری بگیران این سازمان از ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر به ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.
 
در سفر مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی به شهرستان تایباد به مشکلات تعدادی از بیمه شدگان این سازمان در این شهرستان رسیدگی شد.
 
شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۱۲ هزار و ۳۰۰ بیمه شده اصلی و ۳۴ هزار نفر بیمه شده تبعی دارد. 
 
تامین اجتماعی خراسان رضوی دارای ۲۷ شعبه، ۱۷ کارگزاری و ۱۲ شعبه اقماری است.
ارسال نظر