شناسه خبر : 18320

اختصاصی چابک آنلاین؛

۶۵ درصد افراد ۱۵ سال به بالا حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند/متوسط حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی ۹۲ دقیقه درروز است

۶۵ درصد افراد ۱۵ سال به بالا حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند/متوسط حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی ۹۲ دقیقه  درروز است

براساس طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار توسط مرکز آمار ایران مشخص شد که در سال ۹۹ بیش از ۶۵ درصد افراد ۱۵ ساله و بیشتر حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو بوده‌اند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، استان‌های البرز با ۷۷.۱درصد، بوشهر و تهران به ترتیب با ۷۵.۶ و ۷۵ درصد، بیشترین میزان عضویت و استان‌های گلستان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۵۱.۵ درصد، ۴۸.۷درصدو ۴۲.۷ درصد کمترین میزان عضویت در شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده‌اند.

در این بررسی، مشخص شد که متوسط حضور افراد ۱۵ ساله و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی ۹۲ دقیقه و ۱۸ ثانیه درروز بوده است.

استان‌های هرمزگان با ۱۳۲ دقیقه و یک ثانیه، بوشهر با ۱۲۳ دقیقه و ۵۶ثانیه، خوزستان با ۱۱۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه، بیشترین و استان‌های خراسان شمالی با ۶۵دقیقه و ۵۱ثانیه، سیستان و بلوچستان با ۵۴ دقیقه و ۴۸ ثانیه و خراسان جنوبی با ۴۸ دقیقه و ۵۶ ثانیه، کمترین متوسط زمان حضور روزانه در شبکه‌های اجتماعی را داشته‌اند.

براساس اظهار پاسخ دهندگان به این پیمایش، درمیان افرادی که عضو شبکه‌های اجتماعی بوده اند، واتس آپ با ۸۸ درصد و پس از آن اینستاگرام با ۶۸ درصد بیشترین میزان عضویت را به خود اختصاص داده است.

122

ارسال نظر