شناسه خبر : 18304

مربیان کشور دچار مشکلات بیمه‌ای هستند

مربیان کشور دچار مشکلات بیمه‌ای هستند

سرمربی سابق تیم ملی ژیمناستیک در خصوص وضعیت این فدراسیون و رشته توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور راضی نژاد، سرمربی سابق تیم ملی ژیمناستیک، در خصوص وضعیت این فدراسیون اظهار کرد: ژیمناستیک را بیشتر هیئت‌های استانی اداره می‌کنند و فعال نبودن فدراسیون نیز زیاد در وضعیت ورزشکاران تاثیر گذار نیست؛ اما از نظر حضور در مجامع بین المللی ژیمناستیک دچار مشکلاتی هستیم و تصور می‌کنم اگر هرچه زودتر تکلیف ریاست فدراسیون ژیمناستیک مشخص شود، در درجه اول به نفع این رشته و در درجه دوم مدیریت ورزش کشورمان کمتر دچار مشکل می‌شود.

ژیمناست‌های کشورمان برای تمرین کردن هم دچار مشکل هستند

او درباره عملکرد چهار ساله زهرا اینچه درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: نزدیک به ۱۰ سال است که فدراسیون ژیمناستیک کشورمان در حال تبدیل شدن به فدراسیون‌های مطرح جهان است. در دوره محتشمیان و درویش زاده، روسای سابق فدراسیون، ژیمناستیک کشورمان پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کرد. در آسیا و جهان در حال تبدیل شدن به کشور‌های مطرح ژیمناستیک هستیم. ژیمناستیک یک ورزش دیر بازده است و با ۵ سال کار نمی‌شود انتظار کسب نتیجه داشت. یک ژیمناست حداقل باید بالای ۱۰ سال در این رشته فعال باشد تا ثمردهی داشته باشد. ما در دوران درویش زاده عملکرد خوبی داشتیم و اینچه درگاهی نیز این روند صعودی را ادامه داد، اما ژیمناستیک کشورمان دچار وضعیتی گلخانه‌ای است و زیر ساخت‌های خوبی نداریم. در این سال‌ها فقط به چند ژیمناست توجه داشته ایم و از ژیمناست‌هایی مثل حمیدی و شفیعی حمایتی نمی‌شود. فقط چند ژیمناست داریم که معروف هستند؛ البته این به معنای حمایت از آن‌ها نیست و فقط از اسم آن‌ها استفاده می‌کنیم. بعضی از ژیمناست‌های ما حتی برای تمرین کردن نیز دچار مشکل هستند و سالن در اختیار آن ها نیست.

در دوره اینچه درگاهی برنامه سطح بندی نابود شد

او ادامه داد: سال ۱۳۸۲ در دوره ریاست اسدی دستجردی یک برنامه سطح بندی بنیان گذاشته و تا سال ۱۳۹۶ چهار مرحله اشکالاتش برطرف شد و ارتقا یافت؛ اما اینچه درگاهی این برنامه سطح بندی را نابود کرد و این موضوع خسارت جبران ناپذیری است. چندین سال باید تلاش کنیم تا دوباره این برنامه سطح بندی را راه اندازی کنیم. متاسفانه در این سال‌ها اساتید ژیمناستیک کشورمان کنار زده شده اند و به این ورزش پایه آسیب خورد. در این سال‌ها ژیمناست‌هایی مثل کیخا، کهنی، شفیعی و الفتی با همت خودشان مقداری ژیمناستیک کشورمان را ارتقا داده اند.

راضی نژاد در خصوص برگزار نشدن مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک و بلاتکلیفی این ورزش پایه گفت: می دانم که سجادی، وزیر ورزش و جوانان با کوهی از مشکلات مواجه است و باید اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی که بسیاری از مشکلات ما از آن نشات می‌گیرد را اصلاح کند. باید روابطمان را با فدراسیون جهانی بهتر کنیم. مربیان کشورمان دچار مشکلات بیمه‌ای هستند و زیرساخت‌های خوبی را در زمینه ورزش نداریم. در دوران ریاست اینچه درگاهی انتظار داشتیم توجه بیشتری به ژیمناستیک بانوان شود و می‌توانم اعلام کنم که حتی چند ژیمناستیک کار بانو نیز دیگر فعالیت نمی‌کنند. عملا ژیمناستیک بانوان در این دوره نابود شد و به نظرم ساختار مدیریتی این رشته دچار مشکل است و اکثرا ژیمناست‌ها به ورزش‌های دیگری رو می‌آورند.

ارسال نظر