شناسه خبر : 18285

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه درپرداخت خسارت بسیار کند و سنتی عمل می کند/ضریب نفوذ ۷ درصدی در بیمه با فعالیت سنتی امکانپذیر نیست

صنعت بیمه درپرداخت خسارت بسیار کند و سنتی عمل می کند/ضریب نفوذ 7 درصدی در بیمه با فعالیت  سنتی امکانپذیر نیست

مدیرعامل شرکت بیمه ملت معتقد است که صنعت بیمه در تحول دیجیتال از سایر صنایع مالی عقب تر بوده وبه دلیل نبود دیتا و پل ارتباطی بین شرکت های بیمه ای، مدیریت ریسک در این صنعت بزرگترین مشکل است که فناوری های دیجیتال می تواند به بهبود این موضوع کمک کند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "اسماعیل دلفراز" در وبینار تحول دیجیتال در صنعت بیمه که به صورت لایو برگزارشد،  گفت: صنعت بیمه در تحول دیجیتال درمقایسه با سایر صنایع مالی عقب تر است و نیاز دارد که در این بخش سریعتر حرکت کند.

مدیر عامل شرکت بیمه ملت، شکل گیری تحول دیجیتال در صنعت بیمه را نیازمند ایجاد یک تحول فکری و علمی و خروج از چهارچوب‌های سنتی دانست و توضیح داد: درحال حاضر، از یک سو شبکه فروش شرکت بیمه را به سمت خود می‌کشد و تمایل دارد فعالیت سنتی خود را انجام دهد و از طرف دیگر، الزاماتی در مشتریان وجود دارد و درخواست سفارشی شدن محصولات  را دارند.

دلفراز، بیان کرد: تحول دیجیتال تنها یک موضوع فناورانه نیست و لازمه حرکت در این مسیر،تغییر ذهنیت و  اتخاذ استراتژی‌های نوین  بوده که باید از مدیرعامل، هیات مدیره، مدیران میانی و کارکنان صنعت بیمه آغاز شود که  زنجیره ارزش ، این صنعت راتحت تاثیر قرار می دهد و عواید آن به شبکه فروش هم خواهد رسید.

وی، اذعان داشت که تحول دیجیتال برای تمام ذی نفعان صنعت بیمه اثرات مثبت خواهد داشت و صنعت بیمه هم نیازمند آن است که درآمد و ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت بیمه ملت، با بیان اینکه "شرکت های بیمه می توانند از فناوری دیجیتال برای مدیریت ریسک استفاده کنند"، گفت:درحال حاضر بیشتر مشکل صنعت بیمه درمدیریت ریسک است که علت آن هم نبود دیتا در این صنعت است.

دلفراز اظهار کرد: مدیریت ریسکی که درحال حاضر در صنعت بیمه انجام می شودمبتنی بردانش نیست زیرا پل ارتباطی بین شرکت های بیمه در این صنعت وجود ندارد و فرآیندها به صورت تک بعدی و فردی انجام می شود و هیچ اطلاعاتی بین شرکت های بیمه ردوبدل نمی شود.

مدیرعامل شرکت بیمه ملت،اظهارداشت: در زنجیره ارزش خدمات بیمه با تحول دیجیتال،  هنوز صنعت بیمه به آن بلوغ نرسیده که خلق ارزش کند و همیشه پیرو اتفاقاتی بوده  که در قانون بیمه نوشته شده و به سراغ هیچ کار نوینی که تاثیر گذار باشد نرفته است.

دلفراز، گفت:چه بخواهیم و چه نخواهیم آینده دیجیتالی شدن برای صنعت بیمه متصور است زیرا صنعت بیمه به دنبال اهدافی همچون تحقق ضریب نفوذ 7 درصدی است که با کار سنتی امکانپذیر نیست.

وی، تاکید کرد: صنعت بیمه در بخش پرداخت خسارت بسیار کند و سنتی عمل می کند درحالیکه بحث خسارت بازار جدیدی را برای صنعت بیمه ایجاد کرده و رضایتمندی ذی نفعان و مشتریان را افزایش می دهد.

ارسال نظر