شناسه خبر : 18274

با حمایت صندوق نوآوری کشور

صندوق نوآوری کشور ۳۰میلیارد تومان برای استارت‌آپ‌های گلستانی اختصاص داد

صندوق نوآوری کشور  ۳۰میلیارد تومان برای استارت‌آپ‌های گلستانی اختصاص داد

۳۰میلیارد تومان از محل صندوق نوآوری کشور و معاونت علمی و پژوهشی رئیس‌جمهور برای استارت‌آپ‌های گلستانی اختصاص یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رییس پارک علم و فن آوری گلستان با اعلام این خبر گفت:با افزایش اعتبارحمایتی پارک و کمک صندوق فناوری استان امسال  نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان از صندوق نوآوری کشور و معاونت علمی و پژوهشی رئیس‌جمهوری  برای استارت‌آپ‌های گلستانی تخصیص‌یافته است.

مهدی غفاری در باره تسهیل فرایند روابط استارت‌آپ با دیگر سازمان‌ها گفت: بخشی از فرایند بروکراسی و اداری برای سایر دستگاه‌هاست که در اختیار ما نیست، اما  تلاش شده تا با همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بتوانیم تعامل بیشتری با ادارات دراین‌خصوص داشته باشیم.

وی با  اشاره به مشکل صدور مجوزها افزود: با اتاق صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، سازمان غذا و دارو و دادگستری همکاری دوجانبه شروع کردیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات اداری را کمتر کنیم.

غفاری با اشاره به اهمیت مشاوره گفت: چند کارگزار فن‌بازار و مشاور خصوصی را در این زمینه فعال کرده‌ایم وبرای مشاوره از کسانی که در زمینه استارت‌آپ‌ها دارای تجربه موفق از داخل  یا خارج استان را  هستند استفاده می کنیم.  

رییس پارک علم و فناوری گلستان افزود: با بیمه هم توافق شد تا یک شعبه و کارشناس مشخص را برای رفع مشکلات استارت‌آپی در نظر بگیرند که امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات را در زمینه بیمه رفع کنیم.

 وی با بیان اینکه فضای استقرار استارت‌آپ‌ها تا حد زیادی حل شده است، گفت: با افتتاح کارخانه نوآوری گرگان، مراکز نوآوری علی‌آباد، بندر ترکمن و گنبدکاووس مشکل استقرار استارت‌آپ‌ها در حد زیادی حل شده است.

رییس پارک علم و فناوری گلستان افزود: از لحاظ زیرساختی جز پارک و علم و فناوری ردیف‌های آخر بوده‌ایم اما با اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر در رده‌های میانه قرار گرفته‌ایم.

ارسال نظر