شناسه خبر : 18245

۱۶هزار و ۵۱۶ روستا فاقد آب هستند

۱۶هزار و ۵۱۶ روستا  فاقد آب هستند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۶هزار و ۵۱۶ روستا با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فاقد آب هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در نخستین جلسه شورای جهاد آب رسانی با اشاره به آخرین وضعیت آب رسانی به روستاهای کشور گفت: این روستاها بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و در حال حاضر هشت هزار و ۴۲۲ روستا با جمعیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در زمینه آب رسانی به صورت خودگردان عمل و آب مورد نیاز را تامین می کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: از مجموع ۱۶ هزار و ۵۱۶ روستای کشور ۱۱ هزار و ۷۴۳ روستا با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر هستند که بهترین نقطه برای شروع فعالیت های آب رسانی توسط خیران هستند و باید از این نقطه کار آب رسانی را شروع کرد.

او ادامه داد: وزیر نیرو در برنامه ای که به مجلس ارائه داد، تاکید کرد که باید در پایان دولت سیزدهم آب رسانی روستایی به ۹۰ درصد برسد که براین اساس ما در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برنامه ای تدوین کرده ایم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور ضمن بیان اینکه  برنامه های مختلفی با ارگان های مختلف برای طرح آب رسانی در نظر گرفته شده است، افزود: مشخص شده که در نیمه دوم امسال و تا نیمه نخست سال ۱۴۰۴ چه اقدام هایی انجام گیرد و نیز روش های متنوعی برای تامین اعتبارات مورد نیاز پیش بینی شده است.

جانباز در پایان تصریح کرد: در سال های گذشته با نظر مقام معظم رهبری اعتباراتی از صندوق توسعه ملی برای مجتمع های آب رسانی اختصاص داده شد و امسال اعتباراتی بیشتر از سال های قبل در اختیار داریم.

ارسال نظر