شناسه خبر : 18173

۷۰ درصد هزینه‌های درمان با تعرفه دولتی در بخش خصوصی پرداخت می‌ شود

۷۰ درصد هزینه‌های درمان با تعرفه دولتی در بخش خصوصی پرداخت می‌ شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، به تشریح تازه ترین گزارش عملکردی سازمان در ایام کرونایی پرداخت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمدمهدی ناصحی، روز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰، در نشست خبری به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات سازمان بیمه سلامت در نیمه اول سال ۱۴۰۰ پرداخت و در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت جایگاه مهمی در پوشش بیمه‌ای کشور دارد، گفت: تأمین منابع مالی مردم، بر عهده بیمه سلامت است.

ناصحی ادامه داد: در موضوع کرونا، بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم که بالغ بر ۹۰ درصد آن در بخش بستری بوده است.

وی گفت: ما با ۳۳۷ هزار مؤسسه بهداشتی و درمانی در کشور قرارداد داریم که بیمه شدگان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از اول مهر ۱۴۰۰ کل کشور تحت پوشش نظام ارجاع قرار گرفته است و زمانی که برنامه پزشکی خانواده استقرار می‌یابد، بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد هزینه‌ها را با تعرفه دولتی در بخش خصوصی پرداخت می‌کنیم.

ناصحی بر تقویت خدمات سرپایی تاکید کرد و گفت: برنامه نسخه نویسی الکترونیک را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و الان سطح یک روستایی هم به این شبکه متصل شده است.

وی افزود: تا ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ باید همه اسناد پزشکی به صورت الکترونیک صادر شود.

ناصحی گفت: یکی از اقدامات ما پوشش خدمات بیماری اتیسم است و در حال تلاش هستیم آمادگی صد درصدی برای پوشش خدمات بیماران مبتلا به سرطان داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در ارتباط با ارز دارو، افزود: ما طرفدار حذف ارز دولتی دارو هستیم. اما نگرانی ما تأمین منابع در موعد مقرر است.

وی گفت: اگر منابع تأمین نشود، نمی‌توان به حذف ارز دولتی دارو دلخوش بود. حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان در مرحله اول لازم است که تأمین شود تا بتوان ارز دولتی را حذف کرد.

ناصحی در ارتباط با پوشش خدمات توانبخشی افزود: برای اولین بار چنین خدماتی را تحت پوشش قرار داده ایم که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به شکل پایلوت در ۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود و بعد از استخراج نتایج آن، در سال آینده به صورت کشوری اجرا می‌شود. البته هنوز منابع آن تأمین نشده است. 

ارسال نظر