شناسه خبر : 1814

تجمع کارگران شهرداری سردشت در اعتراض به معوقات مزدی؛

کارگران از عدم پرداخت حق بیمه خود انتقاد دارند

کارگران از عدم پرداخت حق بیمه خود انتقاد دارند

کارگران شهرداری سردشت در اعتراض به مطالبات مزدی و عدم پرداخت حق بیمه دست از کار کشیدند و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، صبح امروز جمعی از کارگران شهرداری سردشت که در بخش‌های مختلف ازجمله فضای سبز و خدمات مشغول به کار هستند، در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود دست از کار کشیدند و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کارگران می‌گویند: چند ماه دستمزد پرداخت نشده داریم. حتی از سال 96، عیدی و سنوات طلبکاریم که مشخص نیست چه زمانی قرار است این معوقات پرداخت شود.

این کارگران همچنین از عدم پرداخت حق بیمه خود انتقاد دارند و می‌گویند: در این چند ماهی که از سال جدید گذشته حق بیمه ما واریز نشده است. در سال 96 نیز حق بیمه ما کامل پرداخت نشده؛ در نتیجه در تمدید دفترچه‌های بیمه درمانی خود با مشکل مواجه هستیم. به تامین اجتماعی که مراجعه می‌کنیم، دفترچه‌های بیمه جدید به ما نمی‌دهند چون کارفرما حق بیمه را واریز نکرده‌است.

به گفته‌ی این کارگران، هیچکدام از  وعده‌هایی که برای پرداخت معوقات داده‌اند تاکنون محقق نشده است و سرگردانی کارگران همچنان ادامه دارد.

یکی از این کارگران با بیان اینکه ماه‌هاست به همه اقوام و آشنایان و کسبه محل بدهکاریم، گفت: آیا خود مسئولان می‌توانند در این اوضاعِ گرانی چند ماه بدون دستمزد سر کنند که از کارگران توقعِ صبر و تحمل دارند؟!

شهرداری سردشت، کمبود نقدینگی و بدهی‌های شهرداری در زمان شهردار قبلی را دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران عنوان کرده و گفت: در صورت تامین نقدینگی در اولین فرصت مطالبات کارگران پرداخت خواهد شد.

 

ارسال نظر