شناسه خبر : 18106

عشایر از پرداخت نشدن خسارت‌های وارده توسط بیمه گلایه‌مند هستند

عشایر از پرداخت نشدن خسارت‌های وارده توسط بیمه گلایه‌مند هستند

مدیرکل امور عشایر اصفهان همچنین تاکید کرد: سال جاری ۲۵ هزار راس دام عشایر بیمه شدند که با احتساب ۱۶۰ هزار راس دام بیمه شده قبلی در مجموع ۱۸۵ هزار راس دام عشایر استان اصفهان بیمه هستند.

به گزارش چابک آنلاین، مختار اسفندیاری خاطرنشان کرد: عشایر مایل به بیمه کردن دام‌ها و محصولات خود در برابر انواع بیماری و بروز حوادث در مسیر کوچ هستند اما از پرداخت نشدن خسارت‌های وارده توسط بیمه گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به لزوم تجمیع بیمه‌های محصولات عشایری بیان کرد: برخی دام‌های عشایر در مسیر کوچ از خوزستان به فریدونشهر و پشت کوه و از فارس و بوشهر به سمیرم تلف می‌شوند که این نیازمند بیمه دام و نیز پرداخت خسارت به عشایر است.

اسفندیاری  با بیان اینکه بیمه‌ دام‌ها باید خطرپذیر باشد و همه حوادث و بیماری‌ها را دربر بگیرد ادامه داد: به طور معمول در مسیر کوچ از هر ۱۰۰ تا ۲۰۰ راس دام حدود پنج راس تلف می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر اصفهان درباره بیمه عشایر نیز تصریح کرد: هم اکنون ۵۰ درصد عشایر استان اصفهان بیمه هستند که از این تعداد ۲۰ درصد بیمه روستاییان و عشایر و ۳۰ درصد بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: پیش از این سن بیمه ۶۰ سال بود که به ۵۰ سال کاهش یافته است و ما تلاش می‌کنیم همه عشایر استان زیر پوشش بیمه اجتماعی درآیند.

استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از آن را مراتع تشکیل می دهد.

طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند اما خانوار عشایر عرب جرقویه شیوه زندگی وکوچ شان با عشایر قشقایی وبختیاری متفاوت است.

۲۷ هزار نفر از عشایر استان ایل بختیاری، ۲۷ هزار نفر ایل قشقایی و ۵ هزار نفر ایل عرب جرقویه هستند.

ارسال نظر