شناسه خبر : 17983

پزشک خانواده و نظام ارجاع در ۵ شهر استان بوشهر اجرا می‌شود

پزشک خانواده و نظام ارجاع در ۵ شهر استان بوشهر اجرا می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه، خورموج و کنگان اجرا می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، پرویز رمضانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی استان افزود: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی بیان کرد: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع با هدف استقرار نظام ارجاع و بستر سازی برای اجرای کامل پزشکی خانواده، افزایش دسترسی بیمه شدگان به خدمات و ارتقا شاخص‌های سلامت با بیماریابی دو بیماری دیابت و پرفشاری خون اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خاطرنشان کرد: این طرح موجب تعامل بهتر و منطقی در فرآیندهای ارائه خدمات و رضایتمندی بیمه شدگان و ارائه دهندگان می‌شود.

وی افزود تا پیش از آغاز طرح پزشک خانواده، بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی برای دریافت خدمات مورد نیاز، تنها به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه می‌کردند که با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده، این شدگان با ارجاع توسط پزشک خانواده می‌توانند با هزینه کمتر از خدمات بخش غیر دولتی نیز بهره مند شوند.

رمضانی گفت: در این طرح بیماریابی فعال برای دو بیماری دیابت و پرفشاری خون انجام می‌شود و موجب تشخیص زودرس، درمان و پیشگیری از عوارض این بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: برای هر یک از بیمه شدگان پزشک عمومی به عنوان پزشک خانواده تعیین شده و بیماران به تشخیص پزشک خانواده، به پزشکان متخصص و فوق تخصص ارجاع می‌شوند.

وی بیان کرد: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع قبلاً برای بیمه شدگان صندوق روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا شده بود و اکنون برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در پنج شهر بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت استان شامل بوشهر، برازجان، گناوه، خورموج و کنگان اجرا می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه پزشک خانواده امین و مشاور بیماران به شمار می‌رود گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به ازای هر هزار و۵۰۰ بیمه شده یک پزشک خانواده انتخاب و به این افراد خدمات مرتبط با پزشک عمومی و خدمات مراقبت سلامت ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود پزشکان خانواده در مدت شش ماه بیماران خود را از نظر دیابت و پرفشاری خون مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند تا زمینه شناسایی بیماران جدید و کنترل و درمان بهتر این بیماران فراهم و افرادی که در خطر ابتلاء به دیابت و فشار خون هستند شناسایی و امکان پیش‌گیری فراهم شود.

ارسال نظر