شناسه خبر : 17968

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

صنعت بیمه به جای عمق دهی در خدمات درسطح رشد می کند

صنعت بیمه به جای  عمق دهی در خدمات درسطح رشد می کند

نایب رییس کمیسیون راهبردی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، گفت:قدمت صنعت بیمه کشور به ۸۰ سال می‌رسد اما برخی از مدیران جدیت لازم برای اینکه صنعت بیمه را همتراز با صنعت بیمه دنیا نگه دارند نداشتند وترجیح دادند به جای اینکه به خدمات بیمه عمق دهند درسطح رشد کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی،"حسن کاظمی" درگفت‌و‌گو با چابک‌آنلاین، گفت: صنعت بیمه درحوزه تولیدات صنعت نفت کار ویژه ای انجام نداده و به تبع آن، آیین نامه‌های حمایتی که بتواند در رابطه با بیمه تجهیزات وپیمانکاری صنعت نفت کمک کند وجود ندارند.

وی، افزود:طرحی درخصوص بیمه اتکایی، قراردادهای حوزه احداث وانرژی مطرح شده به اینصورت که اگرقراردادی با یک شرکت کارفرمایی درحوزه نفت وانرژی منعقدشود این قرارداد از طریق بیمه اتکایی تبدیل به یک اعتبارمی‌شود که بیمه‌گران متناسب با آن شرایط تامین مالی، تضامین مربوطه وکالای باراول تولید را نزد کارفرما تضمین می‌کنند.

 کاظمی، درخصوص مقایسه قطعات تولید داخل کشوربا قطعات وارداتی، خاطرنشان کرد که اگراین مقایسه با قطعات تولید اروپا باشد خب هنوز کیفیت محصولات وخدمات ازدرجه کمتری برخوردار هستند اما درمقایسه با کشورهایی همانندچین،هند و روسیه کیفیت قطعات  تولید داخل کشور، بسیار بالاتر است.

نایب رییس کمیسیون راهبردی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، تصریح کرد: تیم های فنی در ایران وجود ندارند که بررسی کنند چنددرصد حوادث پالایشگاه‌ها به دلیل استفاده از قطعات وارداتی است اما برخی از حوادث مربوط به استفاده از قطعات نامرغوب خارجی  است.

کاظمی، اذعان داشت که بخش خصوصی ایرانی به دلیل اینکه منافع واعتبارخود را وابسته به کیفیت کالا وخدمات می‌داند تمام تلاش خود را می‌کند که از استانداردها فاصله نگیرد اما عمده کارفرماها دولتی هستند.

ارسال نظر