شناسه خبر : 1787

رئیس اداره بیمه سلامت گچساران:

۸۰ درصد از گچسارانی ها تحت پوشش بیمه رایگان سلامت

80 درصد از گچسارانی ها تحت پوشش بیمه رایگان سلامت

نجف مسعودی گفت: ۵۹ هزار و ۲۶۵ نفر در این شهرستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۸۰ درصد مربوط به صندوق روستایی و همگانی و ارائه خدمات به آنان رایگان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، نجف مسعودی گفت: 44 هزار و 808 نفر از افرادی زیر پوشش بیمه سلامت هستند خدمات رایگان دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: در این طرح پرداخت از جیب برای بیماران بستری ساکنان شهرها 10 درصد و برای ساکنان روستاها حدود پنج درصد است.
مسعودی اظهار داشت: 35 هزار و 639 روستایی، 10 هزار و 872 نفر از کارکنان دولت، 9 هزار و 169 تن بیمه همگانی، سه هزار و 477 نفر از سایر اقشار و 108 نفر بیمه ایرانیان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.
وی تصریح کرد: در بخش سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان 70 درصد است که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص تا سقف 90 درصد افزایش یافت.
رئیس اداره بیمه سلامت گچساران افزود: 69 موسسه تشخیصی درمانی دولتی و خصوصی در گچساران طرف قرارداد این سازمان است و پنج مرکز بهداشتی درمانی روستایی برای خدمات به روستائیان قرارداد دارند.
وی ابراز کرد: پنج دفتر پیشخوان در مناطق مختلف این شهرستان کار صدور دفترچه پرداخت‌ها و سایر خدمات موردنیاز بیمه‌شدگان را انجام می‌دهند.
مسعودی اظهار داشت: سرانه پرداخت هزینه‌های درمانی روستائیان این شهرستان از سال 93 و پس از اجرای طرح تحول سلامت حدود پنج برابر افزایش یافت.
وی افزود: بیش از 143 نفر از بیماران صعب‌العلاج از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.
دوگنبدان مرکز شهرستان 120 هزارنفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

ارسال نظر