شناسه خبر : 17788

سازمان تامین اجتماعی بیمه پردازی را از کدام شرکت قبول نکرد؟

سازمان تامین اجتماعی بیمه پردازی را از کدام شرکت قبول نکرد؟

مدیرعامل قطار شهری اهواز با بیان اینکه کارگران شرکت کیسون (پیمانکار قطار شهری اهواز) ۱۰ ماه حقوق عقب افتاده دارند گفت: حق بیمه این کارگران از آذر ۹۹ پرداخت نشده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، رسول جامعی روز یکشنبه در گفت و گو درخصوص پرداخت نشدن حقوق و حق بیمه کارگران شرکت کیسون بیان کرد: از سال ۱۳۹۹ که قرارداد شهرداری اهواز با شرکت کیسون فسخ شد سازمان تامین اجتماعی بیمه پردازی را از این شرکت قبول نمی‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نشستی در این زمینه با کمیسیون کارگری اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی، و اینکه از طریق مصوبات این کمیسیون پیگیر حق و حقوق این کارگران بودیم،افزود: مسوولان شرکت کیسون اعلام کرده‌اند چند حقوق عقب افتاده کارگران و حق بیمه آنها را پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به فسخ قرارداد شرکت کیسون از طرف شهرداری اهواز درسال ۱۳۹۹ ادامه داد: متاسفانه این شرکت به فسخ قرارداد تمکین نکرده و کارگاه را تحویل نداده به همین دلیل شهرداری از آن شرکت به دادگاه شکایت کرده و منتظر رای دادگاه برای خلع ید این شرکت هستیم.

وی افزود: از سال ۱۳۹۶ تاکنون کار عملی در کارگاه قطار شهری اهواز انجام نشده است.

جامعی بیان کرد: پس از خلع ید شرکت کیسون، تفاهم نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای ادامه کار امضا شده اما هنوز قطعی نیست و پس از رای دادگاه مجدد کار آغاز خواهد شد.

قرارداد شهرداری اهواز با شرکت کیسون در خرداد ۱۳۹۹ توسط شهردار وقت فسخ شد و پس از آن حقوق کارگران این شرکت به تعویق افتاد که اعتراضات آنها را به همراه داشت.

عملیات اجرایی خط یک مترو اهواز بهمن سال ۱۳۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه پس از گذشت بیش از ۱۵ سال تنها کمتر از ۳۰ درصد است.

موسی شاعری، شهردار وقت اهواز نهم دی، نامه شورای عالی فنی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. در این نامه آمده است: در نامه مورخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ شهرداری اهواز، کل پیمان سه جانبه کارفرما، شرکت کیسون و شرکت نورینکو چین فسخ و شهرداری در ادامه جریان رسیدگی پرونده، از شرکت در جلسات مربوط خودداری کرد.

ارسال نظر