شناسه خبر : 17712

۶ درصد واحدهای مسکونی استان کرمانشاه بیمه هستند

۶ درصد واحدهای مسکونی  استان کرمانشاه بیمه هستند

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه با بیان اینکه فرهنگ بیمه در استان بسیار ضعیف است، گفت: شهروندان و صنعتگران بسیاری شاهد وقوع حادثه برای همسایه یا همکار خود بوده‌اند اما این تلنگرها هم باعث گرایش آنان به بیمه اموال و سرمایه خود نشده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا «جمال یوسفی» روز پنجشنبه در گفت‌ و گو افزود: از صنعتگران استان گله‌مندیم زیرا ما برای بیمه صنایع نرخ ویژه و جداگانه در نظر گرفته‌ایم و حتی در این حوزه نماینده ویژه مستقر کرده‌ایم به‌طوری‌که یک بسته بیمه‌ای از صنایع مختلف با حداقل هزینه تشکیل داده‌ایم تا همه صنعتگران بتوانند به‌طور هم‌زمان و در قالب آن بسته بیمه‌ای، تجهیزات و تولید خود را بیمه کنند اما متأسفانه استقبال از این مزایا هم بسیار پایین بوده‌ است.

او اظهار کرد: تاسف وقتی بیشتر می‌شود که گاهی یک تولیدکننده شاهد حادثه برای همسایه خود یا آتش گرفتن تجهیزات آن بوده‌ اما بازهم سراغ بیمه کردن کارخانه یا کارگاه خود نمی‌رود؛ مانند فردی که مرگ همسایه خود در اثر کرونا را می‌بیند اما بازهم از زدن ماسک خودداری می‌کند.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه در پاسخ به این‌که آیا حادثه زلزله آبان ۱۳۹۶ و سیل‌های چند سال اخیر باعث گرایش بیشتر مردم به بیمه کردن اموال خود شده‌است؟ گفت: متأسفانه ما تاثیر بسیار کمی از حادثه زلزله و سیل گرفتیم که این موضوع سه عامل دارد: نخست شرکت‌های بیمه است که شاید در تبلیغات و اطلاع‌رسانی اقدام لازم را انجام نداده‌اند، دوم مسئولان و مدیران اجرایی که توجه و حمایت کافی را در این زمینه نداشته‌اند و عامل سوم نیز خود مردم هستند که در این زمینه سهل‌انگاری می‌کنند.

او مثال زد که "در جریان زلزله سرپل‌ذهاب، یک بیمه گزار خسارت تخریب ساختمان، خودرو و نیز فوت یکی از اعضای خانواده اش را دریافت کرد و اموال و سرمایه خود را نوسازی کرد اما پس از آن حاضر نشد دوباره آن‌ها را بیمه کند.

به گفته‌ یوسفی، متأسفانه بخشی از مردم از حوادث درس نمی‌گیرند و برای روز مبادا برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

او با بیان این‌که تنها حدود ۱۴ درصد سهم بیمه ایران مربوط به واحدهای مسکونی است، گفت: متأسفانه بسیاری از مالکان واحدهای مسکونی اقدام به بیمه کردن واحدهای خود نکرده‌اند و این رقم در استان در خوش‌بینانه‌ترین حالت پنج تا ۶ درصد خواهد بود.

هم اکنون ۲۴ شرکت بیمه‌ای در استان کرمانشاه فعال است. ۳۹.۵ درصد از سهم بازار بیمه استان متعلق به بیمه ایران است و این بیمه تنها شرکت بیمه‌ای دولتی محسوب می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

ارسال نظر