شناسه خبر : 17659

اختصاصی چابک آنلاین؛

مقاومت‌هایی برای ورود شرکت‌های بیمه جدید وجود دارد/ ظرفیت‌های زیادی در کشور تحت پوشش بیمه نیست

مقاومت‌هایی برای ورود شرکت‌های بیمه جدید وجود دارد/ ظرفیت‌های زیادی در کشور تحت پوشش بیمه نیست

مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی، اظهارکرد که استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت بیمه باعث افزایش کیفیت، سرعت و دقت در ارائه خدمات بیمه‌ای خواهد شد و بعضی از متقاضیان تاسیس شرکت‌های بیمه ای هم طرح‌هایی در خصوص استفاده از بسترهای نوین در ارائه خدمات داشتند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "مهدی نمن‌الحسینی"، در گفتگوی اینستاگرامی بیمه مرکزی، درخصوص حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس موسسات بیمه، گفت:طبق آخرین بازنگری سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت بیمه مختلط 300 میلیارد تومان، اتکایی 500 میلیارد تومان، زندگی 240 میلیارد تومان و غیر زندگی 260 میلیارد تومان است.

وی، اضافه کرد: از اواخر سال 98 بین 40 تا 50 تقاضا برای تاسیس شرکت بیمه به بیمه مرکزی ارائه شده که در این میان، تعداد تقاضاهای موثر در مجموع بیش از 20 تقاضا نبوده است.

نمن‌الحسینی، با بیان اینکه شرکت بیمه اتکایی سامان درمرحله اخذ پروانه تاسیس قراردارد، افزود:تاکنون شرکت‌های بیمه زندگی کاریزما و هامز، بیمه اتکایی پارس، تهران و رایا و دوشرکت بیمه مختلط پردیس و فردا، موافقت اصولی خود را از بیمه مرکزی دریافت کرده و در مراحل مختلف پذیره نویسی و تشکیل پرونده ثبتی هستند.

مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی، ادامه داد:شرکت‌های بیمه مختلط سروش، اعتماد، بامداد، بیمه اتکایی پرشین و بیمه زندگی ایساتیس در فرآیندی کاری  شورایعالی بیمه قرار دارند.

نمن‌الحسینی، دررابطه با حضور بیمه‌گران جدید از دید نمایندگان، کارگزاران، ارزیابان خسارت و شرکت‌های موجود گفت: به دلیل آنکه رقبای جدید با امکانات،بسترها، راه حل‌ها و شیوه‌های عرضه جدید خدمات وارد بازار می‌شوند، مقاومت‌هایی برای ورود آنها وجود دارد.

وی،یکی از وظایف بیمه مرکزی را تامین و توسعه بیمه در کشور دانست و گفت: واقعیت آن است که اگر بخش بیمه‌های خودرو و درمان  از سبد پرتفوی صنعت بیمه کنار گذاشته شود، پرتفوی باقیمانده چندان سهمی در بازار ندارد بنابراین ظرفیت‌های بالقوه زیادی در کشور وجود دارد که تحت پوشش بیمه نیست.

مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی، افزود:درحال حاضرتعداد منازل مسکونی کشور که تحت پوشش بیمه آتش سوزی هستند به 10 درصد هم نمی رسد، بنابراین در همه زمینه‌ها و بخش‌های مختلف ظرفیت برای فعالیت شرکت‌های بیمه ای وجود دارد.

نمنی‌الحسینی، بیان کرد:درحال حاضر بیشترین تمرکز شرکت‌های بیمه در رشته بیمه‌های ثالث، بدنه و درمان است و فعالیت آنها در رشته‌های دیگر بسیار جزئی است، بنابراین صنعت بیمه خوب ورود پیدا نکرده و محصولات خود را بخوبی به جامعه معرفی نکرده‌ و بازاریابی خوبی هم انجام نشده است.

وی،با بیان اینکه "از ورود رقبای جدید به صنعت بیمه نباید هراس داشت،"، افزود:درمطالعه اخیر پژوهشکده بیمه که براساس شاخص‌های مختلف و مقایسه تعداد شرکت‌ها و سایز اقتصاد کشورهای دنیا انجام شد به این نتیجه رسیدند که صنعت بیمه ایران ظرفیت فعالیت 57 شرکت بیمه را دارد.

مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی، یکی از الزامات متقاضیان جدید برای تاسیس شرکت بیمه را معرفی محصولات جدید عنوان کرد و توضیح داد: در گام اول محصولات جدید متقاضی در بخش طراحی محصولات بیمه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر واجد شرایط باشد وارد روند تاسیس قرار می‌گیرد.

نمن‌الحسینی، اظهار داشت: بیشتر طرح‌های ارائه از سوی متقاضیان تاسیس شرکت بیمه جدید در بخش بیمه‌های زندگی و در استفاده از بسترهای نوین ارائه خدمات است و به دلیل رعایت  مالکیت معنوی و مطلع نشدن رقبا از طرح‌ها و محفوظ ماندن اطلاعات این شرکت‌ها در بیمه مرکزی از جزئیات طرح ها، چیز بیشتری نمی‌توان گفت.

وی،درراستای حرکت به سمت استفاده از فناوری‌های نوین و بکارگیری شیوه‌های نوین تاکنون حدود 13 مورد پروانه کارگزاری برخط صادر شده و بیش از این تعداد هم در دست صدور قرار دارد.

ارسال نظر