شناسه خبر : 17654

واکسن برای دوز‌های اول و دوم به میزان کافی وجود دارد

واکسن برای دوز‌های اول و دوم به میزان کافی وجود دارد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ محدودیتی برای تامین واکسن دانشگاهیان نداریم، سرعت توزیع واکسن، به سرعت واکسیناسیون هر دانشگاه بستگی دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم روزانه بین یک و نیم تا دو میلیون دوز واکسیناسیون را در کشور انجام دهیم تا از مرگ و میر‌های صورت گرفته پیشگیری کنیم. افرادی که واکسینه می‌شوند در آینده در برابر موج‌های بعدی مصون خواهند بود.

عین اللهی در مورد تخصیص واکسن به دانشگاه‌ها گفت: ما هیچ محدودیتی برای تامین واکسن دانشگاهیان نداریم و به هیچ وجه قصد دپو کردن واکسن را نداریم براین اساس هر دانشگاهی هر چقدر آمار بدهد، به همان میزان واکسن در اختیار آن دانشگاه قرار خواهد گرفت. سرعت توزیع واکسن، به سرعت واکسیناسیون هر دانشگاه بستگی دارد.

او تصیه کرد: همزمان با وارد شدن هر واکسن به کشور که تاکنون سرعت بی نظیری داشته است، مراکز واکسیناسیون دانشگاه‌ها نیز باید سرعت تزریق واکسن را افزایش دهند.

واکسن برای دوز‌های اول و دوم به میزان کافی وجود دارد

وزیر بهداشت بیان کرد: دوز اول و دوم تفاوتی ندارد و همه تلاش ما بر این است که متناسب با نیاز هر مرکز هر دوز واکسن را که لازم داشته باشند در اختیارشان قرار دهیم. در حال حاضر واکسن برای دوز‌های اول و دوم به میزان کافی وجود دارد.

عین اللهی در مورد برنامه واکسیناسیون دانشجویان گفت: متاسفانه به علت گسترش ویروس کرونا صدمات بسیار زیادی به آموزش وارد شده است. آموزش مجازی به خصوص در رشته‌هایی که کار‌های عملی و آزمایشگاهی دارند، لطمه وارد کرده است و تاکید ریاست جمهوری و معاون اول نیز بر این است که دانشگاه سریعاً بازگشایی شوند.

او ادامه داد: از سوی دیگر لازمه بازگشایی دانشگاه‌ها واکسینه شدن هرچه سریعتر استادان و دانشجویان است.

وزیر بهداشت افزود: واکسیناسیون استادان از چند وقت پیش آغاز شد؛ واکسیناسیون دانشجویان نیز از امروز آغاز شده است. دانشجویانی که از امروز واکسینه می‌شوند یک ماه دیگر می‌توانند دوز دوم واکسن خود را دریافت کنند تا بتوانیم به یاری خدا تا اواسط مهر دانشگاه‌ها را بازگشایی کنیم.

لازمه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها داشتن کارت واکسن است

او بیان کرد:  لازمه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، داشتن کارت واکسن است. برنامه ریزی‌های ما به گونه‌ای است که محدودیت‌های مختلف مثل مسافرت آموزش مجازی تردد و ... را با انجام واکسیناسیون حذف کنیم البته باید توجه داشت که حتی با انجام واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید به قوت خود ادامه داشته باشد، ولی به غیر از آن ما در تلاشیم تا بتوانیم محدودیت‌های اصناف را در صورت تزریق واکسن حذف کنیم و شکوفایی در عرصه‌های رفاهی اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم.

وزیر بهداشت در مورد طریقه ثبت نام واکسیناسیون دانشجویان گفت: همه واکسیناسیون‌های ما در یک سامانه مشخص ثبت می‌شود، اما دانشجویان نیازی به ثبت نام در سامانه ندارند و با در دست داشتن کارت دانشجویی و کارت ملی می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند. تلاش ما بر این است که محدودیت‌های سنی را حذف و واکسیناسیون عمومی را آغاز کنیم.

عین‌اللهی ادامه داد: کلاس‌های دانشگاهی باید دایر باشد و استاد باید سر کلاس حضور داشته باشد، اما حضور فراگیر دانشجویان می‌تواند متفاوت باشد مثلاً در برخی مقاطع مثل کارشناسی ارشد و دکتر که تعداد دانشجویان کمتر است، تمام دانشجویان می‌توانند در کلاس حاضر باشند، اما در کلاس‌هایی که تعداد دانشجویان زیاد است با ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر