شناسه خبر : 17580

سازنده «ماموریت غیرممکن ۷» ازشرکت بیمه چاب شکایت کرد

سازنده «ماموریت غیرممکن ۷» ازشرکت بیمه چاب شکایت کرد

استودیو پارامونت از یک شرکت بیمه به دلیل خودداری از پرداخت غرامت مربوط به تعطیلات کرونایی پروژه «ماموریت غیرممکن ۷» شکایت کرد.

به گزارش‌ چابک آنلاین به نقل از ایرنا، ظاهرا شرکت بیمه چاب (Chubb) اعلام کرده برای جبران خسارات ناشی از ویروس کرونا، تنها یک میلیون دلار به این استودیو غرامت پرداخت خواهد کرد؛ در حالی‌که فیلمبرداری ماموریت غیرممکن ۷ در فاصله فوریه سال ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۱ هفت بار به تعویق افتاد که دستکم ۶ بار آن به دلیل همه گیری کرونا بود.

پارامونت می‌گوید عوامل این فیلم را تا سقف ۱۰۰ میلیون دلار بیمه کرده بود تا اگر یکی از مهره‌های اصلی فیلم مثل تام کروز، بازیگر نقش اصلی، یا کریستوفر مک کوری، کارگردان، به دلیل بیماری، مرگ یا آدم ربایی در دسترس نبودند خسارت ناشی جبران شود. مقامات پارامونت معتقدند تعطیلی‌های مربوط به کرونا باید مشمول این بند از قرارداد بیمه باشد چون دلیل این تعطیلی‌ها جلوگیری از بیمار شدن عوامل فیلم بوده است. اما شرکت چاب اصرار دارد تعطیلی‌های کرونایی مشمول بند مسئولیت مدنی این قرارداد قرار می‌گیرد هزینه‌های ناشی از تعطیلی‌های اعمال شده توسط دولت را پوشش می‌دهد، آن هم با سقف یک میلیون دلار.  

ضبط و فیلمبرداری قسمت هفتم از مجموعه ماموریت غیرممکن در ابتدا قرار بود ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۰ (۵ اسفند ۹۸) در ونیز ایتالیا آغاز شود؛ اما همان موقع پارامونت اعلام کرد با توجه به ممنوع شدن تجمع توسط دولت محلی و برای احتیاط، ساخت فیلم را به تعویق می‌اندازد. اما آن طور که در شکایت نامه این استودیو علیه شرکت چاب آمده، فیلمبرداری ماموریت غیرممکن به این دلیل تعطیل شده بود که یکی از عوامل بیمه شده آن بیمار شده بود.

در متن شکایت نامه پارامونت به اسم این فرد و این که آیا وی به کرونا مبتلا شده یا یک بیماری دیگر اشاره نشده؛ اما تاکید شده نقش وی قابل جایگزینی نبوده است. به استناد این شکایت نامه، شرکت بیمه چاب در ارتباط با آن تاخیر اولیه به این استودیو ۵ میلیون دلار غرامت پرداخت کرده است.

پس از این ماجرا قرار شد فیلمبرداری‌ از ماه مارس (اسفند ۱۳۹۹) از سر گرفته شود اما به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت ایتالیا به ماه ژوئیه (تیر ۱۴۰۰) موکول شد. در اکتبر سال ۲۰۲۰ نیز ضبط فیلم ماموریت غیرممکن ۷ دو دفعه به دلیل شیوع کرونا در بین عوامل به تعویق افتاد، یک بار در رم و یک بار در ونیز. اما این پایان ماجرا نبود.

قسمت جدید از مجموعه ماموریت غیرممکن دو بار دیگر هم به سد کرونا برخورد کرد، یک بار در فوریه سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس و یک بار در ژوئن سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع دوباره کرونا در بین عوامل. پروژه ساخت این فیلم همچنین وقتی دولت انگلیس از عواملی که از فیلمبرداری از ابوظبی برگشته بودند خواست خود را قرنطینه کنند، یک بار دیگر به تعویق افتاد.

پارامونت در این شکایت‌نامه مشخصا اشاره نکرده چه مبلغی از شرکت بیمه خود طلب دارد و فقط متذکر شده ۵ میلیون دلار تنها بخش کوچک از خسارتی‌ است که به این استودیو وارد شده است.

قسمت هفتم از مجموعه ماموریت غیرممکن ۲۷ مه ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱) اکران خواهد شد.

ارسال نظر