شناسه خبر : 17579

حق بیمه و سرانه درمان فصل بهار ۳۴۴ هنرمند واریز شد

حق بیمه و سرانه درمان فصل بهار ۳۴۴ هنرمند واریز شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: حق بیمه و سرانه درمان فصل بهار ۳۴۴ هنرمند استان که عضو صندوق هنر هستند واریز شد.

به گزارش‌ چابک آنلاین به نقل از ایرنا،  ابوالحسن حیدری روز پنجشنبه اظهار داشت: به دنبال ارائه تسهیلات حمایتی به اعضای تحت پوشش که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شدند، حق بیمه(سهم فرد) و سرانه درمان در سه مرحله(فروردین، اردیبهشت و خردادماه) بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر به حساب متصل به هنرکارت آنها واریز شد.

وی افزود: همچنین این مبلغ برای اعضایی که در سامانه هنرکارت ثبت نام نکردند به شماره حساب ثبت شده در پروفایل عضویت آنها واریز شده است.

وی با اشاره به  اینکه حق بیمه و سرانه درمان فروردین ، اردیبهشت و خرداد ماه اعضا به ترتیب در ماه های تیر ،مرداد  و شهریور ماه امسال از سوی صندوق واریز شده است، گفت: در مجموع ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال حق بیمه هنرمندان استان از سوی صندوق هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: حق بیمه فصل بهار براساس نوع نرخ بیمه(۱۸، ۱۴ و ۱۲ درصد) و حذف ضریب ۲۰ درصد از فرمول محاسبه حق بیمه( طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی) محاسبه شده است‌.

حیدری اظهار داشت: همچنین نرخ سرانه درمان در سال ۱۴۰۰ معادل ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان به ازای هر نفر در ماه از سوی سازمان تامین اجتماعی تعیین شده است.

وی گفت: مشمولین طرح پرداخت حق بیمه، تمامی بیمه شدگانی هستند که تا پایان اسفندماه سال ۱۳۹۹ ( برابر اعلام رسمی سازمان تامین اجتماعی) بیمه ایشان برقرار بوده است.

وی افزود: تاکنون ۷۵۶  نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ی خراسان شمالی عضو صندوق هنر می باشند که از این تعداد ۳۴۴ نفر دارای بیمه تامین اجتماعی و ۶۰۰ نفر هم برای دریافت هنر کارت ثبت نام کرده اند.

 

ارسال نظر