شناسه خبر : 17574

صدور مجوز برای تأمین تجهیزات تولید آمبولانس در کشور

صدور مجوز برای تأمین تجهیزات تولید آمبولانس در کشور

اعضای هیئت دولت با صدور مجوز برای تأمین تجهیزات لازم به منظور تولید آمبولانس مورد نیاز مراکز پزشکی و درمانی کشور موافقت کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»؛ جلسه صبح امروز (چهارشنبه) هیئت دولت به ریاست آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، در این جلسه با توجه به ضرورت تأمین امکانات بهداشتی و درمانی در شرایط حساس کنونی و همه گیری ویروس کرونا و به منظور ارائه خدمات زودهنگام و مدیریت حوادث در کشور با توجه به ناکافی بودن دستگاه‌های آمبولانس در مراکز پزشکی و همچنین مدیریت ارز کشور، هیئت وزیران مجوز تأمین یک هزار دستگاه شاسی آمبولانس برای تولید آمبولانس، با رعایت آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو و از طریق هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت با استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی را صادر کرد.
 در ادامه، تعداد دیگری از پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی بررسی و به تصویب رسید.
 

اصلاح مصوبه ناظر به تعدیل مجازات‌های نقدی جرایم و تخلفات مندرج در قوانین

هیئت وزیران با توجه به کاهش محسوس جزای نقدی جرم مندرج در قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار به دلیل عدم بروز رسانی و اعمال تغییرات انجام شده در سامانه‌های دولت و کتب قوانین، مصوبه ناظر به تعدیل مجازات‌های نقدی جرایم و تخلفات مندرج در قوانین را اصلاح کرد.
بر این اساس، قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشته پروانه کار از فهرست مندرج در مصوبه مذکور حذف و میزان جرایم نقدی موضوع این قانون براساس مبالغ مندرج در مصوبه مربوط به افزایش جرایم نقدی موضوع تبصره (۱) ماده واحده قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاغل شغلی بدون داشتن پروانه کار محاسبه خواهد شد.
 

دولت آیین نامه اجرایی مربوط به اوراق مالی را اصلاح کرد

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی آیین نامه اجرایی بند‌هایی از تبصره‌های (۵) و (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع اوراق مالی را اصلاح کرد.
به موجب اصلاحیه مذکور، اوراق بهادار اسلامی با نام نظیر اوراق مشارکت، انواع صکوک اسلامی (از جمله اجاره، وکالت، مرابحه عام و منفعت) و اسناد خزانه اسلامی هستند که در چهارچوب عقود اسلامی و منطبق بر قوانین و مقررات مربوط، به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین به صورت ریالی یا ارزی منتشر می‌شوند. این اوراق مشمول مالیات به نرخ صفر میشوند.
بازپرداخت اصل و پرداخت سود اوراق مالی اسلامی موضوع این آیین نامه در سررسید، در اولویت تخصیص و پرداخت است و خزانه داری کل کشور موظف است در صورت عدم دریافت تخصیص در موعد مقرر، نسبت به تأمین و پرداخت مبالغ مربوط در قالب تنخواه گردان خزانه اقدام کند.
همچنین براساس اصلاحیه فوق، شهرداری‌های کشور مجازند با رعایت ترتیبات مقرر (از جمله تأیید وزارت کشور) و سایر قوانین و مقررات مربوط تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با رعایت مصوبات مربوط و با تضمین خود و بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها منتشر کنند. ۱۰ هزار میلیارد ریال از اوراق مالی اسلامی این بند به بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر حضرت امام رضا (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع) و حضرت معصومه (س) تعلق دارد.

 

لایحه موافقتنامه بین ایران و بلاروس در زمینه همکاری‌های امنیتی

هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه همکاری‌های امنیتی موافقت کرد.

 

موافقتنامه بین ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد

هیئت وزیران در ادامه جلسه، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) مبنی بر ادامه فعالیت مرکز مطالعاتی منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو (گروه۲) در تهران را به تصویب رساند.
 

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری طرح‌های مربوط تعیین کرد.

ارسال نظر