شناسه خبر : 17539

اختصاصی چابک آنلاین؛

ضریب نفوذ و سهم بیمه های زندگی در کشورهای با درآمد سرانه پایین اندک است

ضریب نفوذ و سهم بیمه های زندگی در کشورهای با درآمد سرانه پایین اندک است

قائم مقام رییس کل بیمه مرکزی معتقد است که شرکت‌های بیمه ای برای توسعه بیمه عمر و زندگی باید در مورد نحوه تصمیم گیری پس انداز کنندگان داده کاوی جدی انجام دهند و باشناخت سلایق آنها، جای خالی سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری را پرکنند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "پرویز خوش‌کلام خسروشاهی"، شب گذشته در میزگرد تخصصی با محوریت چشم انداز توسعه بیمه‌های عمر کشور در کلاب هاوس،یکی از مهمترین متغیرهای توسعه بیمه‌های زندگی را سطح درآمد افراد دانست و توضیح داد:بیمه از جمله کالاهایی است که اگر سطح درآمد مردم پایین و یا محدود باشد به آن کمتر گرایش پیدا می‌کنند چراکه ابتدا به سراغ تامین کالاهای اساسی خود می‌روند.
خسروشاهی، گفت:هنگامی که درآمد مردم خیلی بالا نیست پس انداز هم ندارند درحالیکه بخشی از بیمه‌های زندگی پس‌انداز است، بنابراین پس‌انداز و رفتار مشتریانی که می‌خواهند بیمه‌نامه بخرند متغیر تعیین کننده‌ای در توسعه این بیمه‌ها است ، به همین دلیل برای فروش آن باید رفتار و میزان درآمد مردم را شناسایی کرد.
قائم مقام رییس کل بیمه مرکزی، درآمد سرانه کشورها را یکی دیگر از متغیرهای تعیین کننده توسعه بیمه‌های زندگی دانست و توضیح داد:هرچقدر درآمد سرانه یک کشور بالا می‌رود ضریب نفوذ بیمه و سهم بیمه‌های زندگی هم درآن کشورها بالا می‌رود، ازسوی دیگر کشورهایی که درآمد سرانه پایینی دارندضریب نفوذ بیمه و سهم بیمه‌های زندگی درآن کشورها پایین است.
وی، با بیان اینکه "برای توسعه بیمه عمر باید در رقابت بین گزینه‌های سرمایه‌گذاری مزیت ایجاد کرد"، افزود:افراد برای مقایسه سرمایه‌گذاری و پس‌انداز به بازده اسمی، نرخ تورم، ریسک آن سرمایه‌گذاری و هزینه خروج از این سرمایه‌گذاری را پردازش و پس از آن تصمیم گیری می‌کنند.
قائم مقام رییس کل بیمه مرکزی، بیان کرد:نکته دیگر بازدهی و ریسک سرمایه‌گذاری در طول زمان است که اگر محیط اقتصادی بی ثبات باشد افراد وقتی به آینده نگاه می‌کنند به گزینه‌های بلند مدت گرایش پیدا نکرده و منابع خود را در گزینه‌هایی که وابستگی زیادی به تحولات آینده دارد، نمی‌برند.
وی، گفت:به دلیل شرایط خاص محیط اقتصاد کلان در کشور، نگاه سرمایه‌گذاران بیشتر کوتاه مدت بوده و به سمت سرمایه‌گذاری‌های قابل اطمینان گرایش دارند که این امر هم تهدیدی برای بیمه‌هایی زندگی است.
خسروشاهی، ادامه داد: توسعه بیمه‌های زندگی در کشور نیازمند ارایه اطمینان به سرمایه‌گذاران بوده تا سرمایه‌گذاری‌ در سایر زمینه ها را رها کنند و به سمت بیمه‌های زندگی بیایند.

58c0f8d1-2ff4-4163-8997-1d7d2c0d6307

ارسال نظر