شناسه خبر : 17533

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌ های بیمه ای دراین سال ها نرم‌افزارهای بیمه‌ گری مناسبی راه اندازی کردند

شرکت‌ های بیمه ای دراین سال ها  نرم‌افزارهای بیمه‌ گری مناسبی راه اندازی کردند

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، معتقد است که برای توسعه بیمه‌های زندگی در کشور باید به زیرساخت‌های مورد نیاز آن مانند نوع محصولات این رشته و نرم‌افزارهای بیمه گری توجه ویژه ای کرد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "مهدی نوروزی" شب گذشته باحضور در "میزگرد تخصصی با محوریت چشم انداز توسعه بیمه‌های عمر کشور" در کلاب هاوس، بخش قابل توجهی از توسعه بیمه‌های زندگی را درارتباطی مستقیم با زیرساخت‌های مورد نیاز آن دانست.

وی، توضیح داد:توسعه بیمه‌های زندگی در کشور بدون داشتن  زیر ساخت‌های لازم  آن در شرکت‌های بیمه، امری دشوار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، با تاکید بر نحوه نگرش سهامداران و موسسین شرکت‌های بیمه، اظهار داشت: ‌به‌طور معمول سهامداران و موسسین شرکت‌های بیمه عمر انتظار دارند که به سرعت طرح ها و برنامه‌ها به نتیجه رسیده  و به سودآوری که مدنظر سهامداران است، برسند.

بیمه

نوروزی، افزود: واقعیت این است که حداقل 4 تا 5 سال زمان لازم است تا بیمه‌های عمر به بار بنشینند و خروجی‌های آن مشخص شود و افرادی که می‌خواهند در بخش تاسیس شرکت بیمه عمرو زندگی فعالیت کنند،نباید نگاه رسیدن به خروجی سریع در کوتاه مدت را داشته باشند.

وی، بیان کرد:درشرکت بیمه زندگی خاورمیانه سال‌های اول با مشکلات و سختی‌های بسیار زیادی کار را پیش بردیم اما باتوجه به زیرساخت‌هایی که ایجاد شد امور روی غلتک افتاد.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، محصولات بیمه‌ای را یکی از زیرساخت‌های ضروری برای توسعه بیمه‌های زندگی دانست و گفت:بیمه‌های زندگی باید متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه و متناسب با بازار هدف شرکت بیمه باشد.

نوروزی، توضیح داد:شبکه فروش ابتدا باید محصول را به خوبی درک و با آن ارتباط برقرار کند تا بتواند این محصول را وارد بازار کند.

وی، اذعان داشت که شبکه فروش را از یک دیدگاه باید بعنوان درگاه فروش دید و در بعضی از محصولات باید به سمت فروش‌ الکترونیکی رفت تا حضور استارت‌آپ‌ها را به صورت پررنگ در فروش بعضی از محصولات داشته باشیم.

نوروزی، افزود: استارت‌آپ‌ها در عرضه و فروش بخشی از محصولات بیمه عمر مانند عمر و سرمایه‌گذاری، مستمری و اندوخته دار  موفق نیستند  در حالیکه نمایندگان و شبکه فروش در دنیا حرف اول را در ارائه این محصولات می‌زنند.

وی، توسعه نرم‌افزارهای بیمه‌گری را یکی دیگر از زیرساخت‌های ضروری بیمه‌های زندگی دانست و گفت: شرکت‌های بیمه درطول این سالها توانستند نرم‌افزارهای بیمه‌گری مناسبی در شرکت‌های خود راه اندازی کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، اضافه کرد:اما به دلیل نوع  نگاه آنها به پیاده سازی نرم‌افزارهای بیمه‌گری برای تمام رشته‌های بیمه‌ای، کمتر به صورت تخصصی به بیمه‌های زندگی پرداخته شد که این مساله با ورود شرکت‌های بیمه تخصصی توجه بیشتری هم خواهد شد.

ارسال نظر