شناسه خبر : 17486

۲۳۰ میلیارد ریال هزینه بیماران کرونایی در ایلام پرداخت شد

۲۳۰ میلیارد ریال هزینه بیماران کرونایی در ایلام پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: سال گذشته ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران کرونایی پرداخت شده که میانگین هزینه هر پرونده ۴۲ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  صدا و سیما ؛ نورالدین رحیمی در نشست با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: پنج هزار و ۳۷۷ ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه بیماران کرونایی در ایلام پرداخت شدپرونده بیمار کرونایی داشتیم که چهار هزار و ۶۶۷ بیمه شده تست آن‌ها مثبت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد هزینه دارو‌های کرونا مانند رمدسیویر بصورت سرپایی بر عهده بیمه سلامت است و در کلینیک‌های تنفسی تزریق می‌شود.

رحیمی تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی در برخی از شهرستان‌های استان بدرستی رعایت نمی‌شود و هر روز شاهد از دست دادن عزیزان بسیاری هستیم و رسانه‌ها باید در این خصوص اطلاع رسانی و به مردم هشدار داده شود.

وی یادآور شد: استان ایلام دارای ۳۵۰ هزار و ۷۷۱ نفر بیمه شده است که از این میزان ۲۲۵ هزار نفر در قالب صندوق روستاییان و عشایر، ۳۶ هزار و ۶۶۸ نفر سلامت همگانی، ۷۷۵ نفر صندوق بیمه ایرانیان، ۲۹ هزار و ۹۴۵ نفر سایر اقشار و ۵۷ هزار و ۸۵ نفر کارکنان دولت را تحت پوشش دارد.

رحیمی با بیان اینکه در استان ۵۴۲ بیمار خاص از جمله بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس تحت پوشش این بیمه قرار دارند و خدمات مرتبط با بیماری آن‌ها بصورت رایگان انجام می‌شود افزود: در زمینه طرح الکترونیکی کردن نسخ و اسناد بستری جزو سه استان پیشرو در کشور هستیم و تمام مطب پزشکان به این سامانه متصل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۹ مرکز در استان شامل آزمایشگاه، رادیو لوژی، پزشکان و پاراکلنیک، طرف قرارداد این بیمه قرار دارند عنوان کرد: بر اساس مصوبه دولت و مجلس بیمه شدگان بیمه سلامت تنها می‌توانستند به مراکز دولتی مراجعه کنند، اما اکنون با پایلوت قرار دادن استان برای اجرای طرح بیمه همگانی، بیمه شدگان بتوانند به بخش خصوصی با فرانشیز ۶۵ هزار ریال از خدمات پزشک عمومی بهره‌مند و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده شوند.

بگفته رحیمی ۵۳ مرکز روستایی، ۱۱۴ پزشک خانواده روستایی، ۶۷ ماما و ۳۱ مرکز ترک اعتیاد با بیمه سلامت استان قرارداد دارند و در این زمینه جزو استان‌هایی هستیم که دارای بیشترین قرارداد‌ها نسبت به جمعیت هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۴۵ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد ثبت شده که بار مراجعات بدلیل شیوع کرونا همچنین ارائه خدمات بصورت الکترونیکی کاهش یافته، اما در برابر آن میانگین هزینه‌ها بدلیل بالا رفتن قیمت دارو‌ها افزایش یافت.

ارسال نظر