شناسه خبر : 1742

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی:

بیمه سلامت با هیچ مرکز درمانی لغو قرارداد نکرده است/ موفقیت در پرداخت مطالبات مراکز درمانی

بیمه سلامت با هیچ مرکز درمانی لغو قرارداد نکرده است/ موفقیت در پرداخت مطالبات مراکز درمانی

وحید مجیدی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران تا کنون با هیچ مرکز درمانی به جز مراکزی که تخلفاتی در آنها رخ داده بود لغو قرارداد نکرده است که آن ها هم پس از بررسی و کارشناسی های مربوطه در راستای خدمت رسانی بهینه به بیمه شدگان مجبور به لغو قرارداد با آن منجر شد.

به گزارش چابک آنلاین، دکتر وحید مجیدی گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی انجام داده شده آنها با صراحت اعلام کرده‌اند که آماده‌ی خدمت رسانی به افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند؛ بوده و می‌توانند خدمات مورد نیاز این افراد را در اختیارشان قرار دهند.

وی متذکر شد: سازمان بیمه سلامت ایران تا کنون با هیچ مرکز درمانی لغو قرارداد نکرده است؛ به جز مراکزی که تخلفاتی در آنها رخ داده بود که با بررسی و کارشناسی های مربوطه در راستای خدمت رسانی بهینه به بیمه شدگان مجبور به لغو قرارداد با آن مراکز شده ایم.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اضافه کرد: در کل کشور 40 میلیون نفر بیمه شده داریم و افراد تحت پوشش بیمه‌ی سلامت همگانی حدود 10 میلیون نفر هستند که البته در استان ما تعداد این افراد روبه کاهش هستند و انتظار می‌رود تا پایان سال به 500 هزار نفر کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول د ر رابطه با افرادی که تحت پوشش بیمه‌ی سایر اقشار هستند افزود: قسمت اعظم حق بیمه‌ی این افراد بر عهده‌ی دولت می‌باشد، در این میان فقط کارمندان می‌مانند که طبق مقررات 2 یا 2/5 درصد حق بیمه‌شان از حقوقشان کسر می‌شود، دو درصد بر عهده‌ی دستگاه‌های مربوطه و همچنین 2 درصد دیگر نیز بر عهده‌ی دولت و خزانه کشور می‌باشد یعنی به عبارتی باید گفت که حدود 15 درصد از منافع ما از حقوق و درآمدهای خودمان به دست می‌آید و باقی این مقدار یعنی 85 درصد دیگر را دولت تامین می‌کند.

دکتر مجیدی تاکید کرد: در سال جاری به همت مدیر عامل و هیئت رئیسه دولت و مجلس توانستیم در 20 اردیبهشت ماه سال جاری طبق تفاهم‌نامه‌ای که وجود داشت 70 درصد از مطالبات مربوط به فروردین و در 20 خرداد 70 درصد مطالبات اردیبهشت ماه را پرداخت کنیم و همه‌ی این‌ها نشان از این دارد که ماه‌هایی  که در سال جاری پشت سر گذاشته‌ایم از بهترین ماه‌هایی بود که توانستیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

 

ارسال نظر