اختصاصی چابک آنلاین؛

بخش زیادی از ماشین آلات کشاورزی بیمه نامه شخص ثالث ندارند

بخش زیادی از ماشین آلات کشاورزی بیمه نامه شخص ثالث ندارند

معاون مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه میهن، اظهارداشت که طرح بخشش جرایم بیمه‌ای بیشتر در بخش موتور سیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی اجرا می‌شود اما اجرای این طرح برای تمام وسایل نقلیه موتوری از جمله خودروهای سواری، نتایج خوبی به همراه دارد.

چابک آنلاین ، زهرا نامداری ؛ "محمد شیرزادی"، در گفت‌وگو با چابک‎‌آنلاین، هدف اصلی طرح بخشش جرایم بیمه‌ای موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی را گسترش فرهنگ بیمه در جامعه دانست و افزود: این طرح از قشر ضعیف جامعه حمایت می‌کند و به همین دلیل موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی در اولویت قرار دارند.

وی،گفت:بخش زیادی از موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی از بیمه شخص ثالث برخوردار نیستند و صندوق تامین خسارت‌های بدنی به همراه بیمه مرکزی برای جذب درصد بیشتری از این وسایل نقلیه طرح بخشش جرایم بیمه‌ای را برای این وسایل نقلیه اجرا می‌کنند.

شیرزادی، درپاسخ به این پرسش که "چرا باوجود اجرای مکرر طرح بخشودگی جرایم برای موتورسیکلت‌ها، همچنان تعداد زیادی از این وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه هستند؟"، گفت:طبق قانون نیروی انتظامی می‌تواند از تردد وسایل نقلیه‌ای که فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث باشند جلوگیری کند درحالیکه اکنون موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در سطح شهر رفت‌و آمد می‌کنند.

وی، ادامه داد: از سوی دیگر بخشی از موتورسیکلت‌ها که توقیف می‌شوند باید برای ترخیص وسیله نقلیه خود، بیمه‌نامه شخص ثالث تهیه کنند و شرکت‌های بیمه هم برای آنها بیمه‌نامه کوتاه مدت صادر می‌کنند اما اگر بیمه‌نامه آنها یکساله صادر شود، آمار موتورسیکلت‌های بیمه شده افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر